آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

با دیوارپوش و سقف های کامپوتایل بیشتر آشنا شوید

دیوارپوش ها و سقف های کاذب در انواع متنوع پی وی سی، ماربل شیت، کامپوتایل و ... تولید و اجرا می شوند که هرکدام را با ویژگی ها و کاربردهایی که دارند می توان در فضاهای مد نظر استفاده کرد. یکی از انواع دیوارپوش و سقف کاذب مورد استفاده در ساختمان و دکوراسیون داخلی منازل، دیوارپوش و سقف کامپوتایل است.

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در آذران فضانما تهیه شده است، قصد داریم شما عزیزان را با ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای دیوارپوش و سقف کاذب کامپوتایل بیشتر آشنا کنیم.

دیوارپوش و سقف کامپوتایل چیست؟

از عناصر پر مصرف این روزهای ساختمان ها، استفاده از دیوار پوش می باشد. دیوارپوش یا دیوارکوب ها، پوشش های به کار رفته بر روی دیوار هستند که در انواع طرح و رنگ ها به کار رفته است. افرادی که قصد تغییر دکوراسیون منزل و یا محیط اداری خود را دارند، می توانند مناسب ترین دیوارپوشی که مد نظر دارند را انتخاب کرده و از آن برای ایجاد دکوراسیون جدید استفاده کنند.

در تعریف اصلی و کلی باید بگوییم که سقف های کامپوتایل که به عنوان تایل ها در اندازه های مختلف در سقف ها به عنوان سقف های کاذب استفاده می شوند بسیار پرطرفدار می باشند این تایل ها را در دیوار ها به عنوان دیوارپوش های pvc نیز هم استفاده می کنند.

یکی از ویژگی هایی که در این تایل ها وجود دارد قابلیت جابجایی چند باره آنها می باشد که در صورت دلخواه پس از اجرای این تایل ها در صورت سالم بودن می توان دوباره آنها را باز کرده و به جای دیگری انتقال داد و این کار را در صورت سالم بودن می توان تا چندین بار تکرار کرد.

با دیوارپوش و سقف های کامپوتایل بیشتر آشنا شوید

دیوارپوش و سقف کامپوتایل | ویژگی و مزایای آن

ویژگی های دیوارپوش و سقف کاذب کامپوتایل

دیوارپوش ها و همینطور سقف های کامپوتایل دارای قابلیت های بالایی هستند که یکی از ویژگی های بارز آنها این است که امکان دسترسی به تاسیسات سقفی و دیواری بسیار آسان می باشد. از دیگر مزایای استفاده از سقف و دیوارپوش کامپوتایل می توان به این مورد اشاره کرد که بعد از نصب می توان تایل مورد نظر را جابجا کرد و یا حتی برداشت.

از دیگر ویژگی های بارز استفاده از دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان به سرعت نصب بالای آنها اشاره کرد که در عین سادگی و سرعت بالا در نصب جذابیت فضا را بالا می برند.

دیوارپوش و سقف کامپوتایل دارای خاصیت عایق صوتی بوده که به نوعی می توان در دسته سقف های آکوستیکی این محصول را جای داد، از بین ویژگی های دیگر این محصول قابلیت نظافت آسان آنها به چشم می خورد که به راحتی با کمک مایعات ضد عفونی کننده می توان آنها را تمیز کرد و این امر برای مکان هایی که باید نظافت را به طور مداوم انجام داد مناسب است با توجه به تمام ویژگی های نام برده می توان به طول عمر بالای پانل ها پی برد البته فراموش نکنید که می توان از این پانل ها برای نورپردازی مدولار استفاده کرد.

ساختار سقف های کامپوتایل

ساختار متریال سقف کامپوتایل به این صورت است که در برابر زلزله از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و از این تایل ها برای مناطق زلزله خیر استفاده می شود. زیرا وزن هر یک از تایل ها 3.5 کیلوگرم بوده و از موادی چون کامپوزیت smc و الیاف رزین با ضخامت 3 میلی متر ساخته شده است.

محل نصب دیوار و سقف کامپوتایل

تایل های کامپوتایل در ابعاد و اندازه و همینطور شکل های مختلف تولید شده که می توان از آنها در مکان های مختلف استفاده کرد. از کاربردهای دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

  • دفتر های اداری
  • محل های مسکونی
  • ایستگاه های مترو
  • فرودگاه
  • مراکز درمانی
  • هتل ها
  • سالن اجتماعات
  • واحد های تجاری

با دیوارپوش و سقف های کامپوتایل بیشتر آشنا شوید

مزایای استفاده از دیوارپوش و سقف کامپوتایل

قیمت نصب دیوارپوش و سقف کامپوتایل

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که عوامل موثر بر قیمت دیوارپوش کامپوتایل و همینطور بر قیمت سقف کاذب کامپوتایل چه مواردی هستند؟

تمام هزینه ساخت و نصب سقف کاذب را متخصص بر اساس طراحی، ساخت و نصب سقف کاذب پیشنهاد می دهد و قیمت ها بر اساس تعرفه اتحادیه تعیین شده است.

هزینه و قیمت سقف کاذب بسته به نوع سقف، طراحی مورد نظر شما، حجم طراحی، مکانی که می خواهید برای آن نصب سقف کاذب انجام دهید (سقف کاذب سرویس بهداشتی و یا سقف کاذب پذیرایی) متفاوت می باشد.

قیمت ثابت و قطعی ای برای هزینه نصب دیوارپوش های PVC وجود ندارد. چون قیمت نصب به عوامل مختلفی بستگی دارد. در بیانی واضح تر باید بگوییم متر مربع دیوارهای مورد نظر، نوع و مرغوبیت متریال انتخاب شده برای دیوارپوش، طرح و مدل مد نظر، نوع نصب دیوارپوش PVC و زیرسازی هایی که برای آن انجام می شود، در هزینه نصب دیوار پوش تاثیرگذار می باشد.

مزایای نصب دیوارپوش و سقف های کامپوتایل

از مزایای نصب و اجرای دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از رنگ الکترواستاتیک جهت مقاومت در برابر خوردگی، مایعات و رطوبت باعث که افزایش دوام این تایل ها می شود.
  • دارای اشکال مختلفی همچون آجر نما، دایره ای، موج و یا حصیری جهت استفاده در مکان های مختلف
  • امکان ترکیب کردن تایل ها با دیگر مصالح کاذب
  • دارای مقاومت بالا در برابر مایعات
  • ضد باکتری و ضد میکروب بودن کامپوتایل ها
  • امکان نظافت راحت
  • مقاومت در برابر آتش سوزی
  • سرعت نصب بالا و آسان

با دیوارپوش و سقف های کامپوتایل بیشتر آشنا شوید

خرید انواع دیوارپوش و سقف کاذب آذران فضانما

خرید انواع دیوارپوش و سقف کاذب

اگر به دنبال خرید انواع دیواپوش و سقف های کاذب در متریال های پی وی سی، ماربل شیت، کامپوتایل و ... هستید، ما به شما شرکت آذران را معرفی میکنیم. با مراجعه با وب سایت مجموعه آذران فضانما (www.azaran.com) می توانید هر یک از محصولات تولیدی این شرکت مانند دیوارپوش پی وی سی، انواع سقف کاذب PVC، انواع مبلمان اداری، انواع محصولات کف مانند پارکت و کف کاذب و ... را با کیفیت و قیمت عالی از این مجموعه خریداری کنید.

دپارتمان طراحی شرکت آذران فضانما ( آفن ) یکی از فعال ترین واحدها در این مجموعه می باشد. یک تیم حرفه ای از آرشیتکت ها و طراحان داخلی که در کنار ارائه خدمات طراحی، به منظور آشنایی و اشراف کارفرمایان به محیط زندگی و فضای کاری خود اقدام به ارایه تصاویر سه بعدی در ابعاد واقعی می نمایند.

این مجموعه در کنار واحد نظارت به منظور اطلاع و آشنایی کارفرمایان خود اعم از مهندسین مشاور و مجریان ساختمان، در موارد خاصی اقدام به تهیه دستورالعمل منطبق بر استانداردها نموده است که قبل از اجرای هر پروژه، نقشه ها، اسناد و مدارک مرتبط را در اختیار ایشان قرار می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

همه چیز درباره سقف کاذب لوور آلومینیومی

آشنایی با سقف کاذب لوور آلومینیومی | مشخصات | نحوه اجرا | قیمت

انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی از جمله مناسب ترین سازه ها جهت پوشش زیر سقف اصلی محسوب می شوند. با بهره گیری از انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی می توان تاسیسات موجود بر روی سقف را پنهان نمود. سقف کاذب لوور آلومینیومی در دو نوع پروفیلی و تیغه ای استفاده می شود. اجرای سقف کاذب لوور آلومینیومی بسیار آسان بوده و به سرعت انجام می گیرد. قیمت نصب و اجرای سقف کاذب لوور آلومینیومی با توجه به مزایای آن مقرون به صرفه می باشد.

با ما در شرکت آذران فضا نما همراه باشید تا شما عزیزان را با سقف کاذب لوور آلومینیومی و ویژگی ها و مزایا، کاربردها، نحوه اجرا و قیمت آن بیشتر آشنا کنیم.

سقف کاذب لوور آلومینیومی

امروزه در صنعت ساختمان سازی از مدرن ترین سازه و کاربردی ترین سازه ها بهره گرفته می شود. از جمله سازه های مورد استفاده جهت پوشش سقف، انواع سقف کاذب می باشد که در زیر سقف و جهت پوشاندن تاسیسات ساختمانی موجود در سقف به کار می رود. امروزه نمونه های مختلفی از سقف کاذب در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد که از آن میان می توان به سقف کاذب لوور آلومینیومی اشاره کرد. سقف کاذب لوور آلومینیومی با عنوان سقف تیغه ای نیز معروف بوده و در مدل های مختلف در بازار عرضه می شود.

آشنایی با سقف کاذب لوور آلومینیومی

آشنایی با سقف کاذب لوور آلومینیومی

 

مشخصات و ویژگی های سقف کاذب لوور آلومینیومی

سقف کاذب لوور آلومینیومی در صنعت ساختمان سازی به عنوان پوشش داخلی برای سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی تاسیسات قرار گرفته در سقف به خوبی از دیده ها پنهان می شود. برای ساخت این سقف ها از ورق های آلومینیوم با کیفیت بهره گرفته شده که از وزن کمی برخوردار هستند. سقف های کاذب آلومینیومی در مقابل رطوبت و خوردگی مقاوم بوده و عمر مفید بالایی دارند.

از دیگر ویژگی های سقف کاذب لوور آلومینیومی می توان به قابلیت ترکیب آن با سایر سقف های کاذب اشاره نمود. از طرف دیگر سقف های کاذب لوور آلومینیومی در نوع پوشش و طیف رنگبندی متنوع بوده و قابلیت نورپردازی از سطح و از پشت را نیز دارا هستند. سقف کاذب لوور آلومینیومی قابل شستشو بوده و در مقابل خش خوردگی مقاومت بالایی دارند.

 

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با مشخصات انواع سقف کاذب عایق

آشنایی با سقف کاذب آکواپنل، ویژگی و کاربردهای آن

آشنایی با سقف کاذب گریلیوم و مکان های استفاده از آن

انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی

در حال حاضر سقف کاذب لوور آلومینیومی در دو نوع تیغه ای و پروفیلی تولید شده و در مدل های قوسی، متحرک، دکوراتیو، نواری و ترکیبی اجرا می شود. سقف کاذب لوور آلومینیومی پروفیلی به صورت نواری بوده و در سقف ساختمان به صورت نواری مورد استفاده قرار می گیرد. سقف های کاذب لوور آلومینیومی تیغه ای عایق صوتی حرارتی بوده و به آسانی بر روی انواع سقف نصب می شود.

از دیگر انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی می توان به نوع تیغه ای آن اشاره کرد که در دسته سقف های متحرک قرار می گیرد. سقف های کاذب لوور تیغه ای به دلیل کیفیت عالی مواد اولیه از دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و تا سال های طولانی کارایی لازم را دارد. این نوع از سقف کاذب که با استفاده از تیغه های آلومینیومی و گالوانیزه ساخته می شود دارای ضخامت 5/0 و 7/0 میلیمتر می باشد. همچنین این سقف های کاذب قابلیت سازگاری با نورپردازی مدولار را نیز دارا هستند.

انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی

انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی

 

کاربرد انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی

با عرضه انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی با کاربرد های متعدد امروزه از این سازه ها برای پوشش زیر سقف انواع ساختمان ها بهره گرفته می شود. سقف کاذب لوور آلومینیومی برای مکان هایی با سقف کوتاه مناسب می باشد. از این رو از این سازه ها جهت پوشش سقف مراکز درمانی، مراکز آموزشی، تجاری و ... استفاده می شود. از دیگر کاربردهای سقف کاذب لوور آلومبنیومی می توان به مراکز ورزشی، متروها، صنایع، پتروشیمی و ... اشاره کرد.

با توجه به مزایای مختلف سقف کاذب لوور آلومینیومی در ساختمان های مسکونی نیز با هدف پنهان کردن تاسیسات زیر سقف ها استفاده می شود. از طرف دیگر استفاده از این سازه های مستحکم و کاربردی به زیبایی و مدرن شدن ساختمان نیز کمک می کند. از دیگر مزایای اجرای سقف کاذب لوور آلومینیومی در ساختمان ها می توان به دوام و ماندگاری بالای این نوع سقف کاذب اشاره کرد.

نحوه اجرای سقف کاذب لوور آلومینیومی

نظر به مزایای گوناگون سقف کاذب امروزه صاحبان ساختمان نسبت به اجرای انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی علاقمند هستند. با اجرای سقف کاذب لوور آلومینیومی می توان در کنار بهره گیری از مزایای سقف کاذب به زیبایی فضای موجود افزود. سقف های کاذب لوور آلومینیومی قابلیت اجرای سه بعدی و قوسی دارند و به سهولت و در زمانی کوتاه قابلیت نصب دارند. سقف کاذب لوور آلومینیومی پروفیلی در فاصله های معین و به صورت موازی اجرا می گردند.

از نکات مهم در اجرای سقف کاذب لوور تیغه ای ایجاد فضای خالی میان تیغه ها می باشد. در اجرای انواع سقف کاذب لوور ابتدا کریر و نگهدارنده لوور با استفاده از تجهیزات مناسب نصب می شود. اتصال نگهدارنده یا کریر به سقف اصلی به صورت مستقیم صورت گرفته و پس از آن قطعات پروفیلی یا تیغه ها متصل خواهد شد. سقف کاذب لوور آلومینیومی به راحتی قابل تعمیر و تعویض بوده و اجرای آن مقرون به صرفه می باشد. با این حال باید توجه نمود که در اجرای سقف کاذب لوور آلومینیومی امکان ایجاد فضای آب بند وجود ندارد.

کاربردهای سقف کاذب لوور آلومینیومی

کاربردهای سقف کاذب لوور آلومینیومی

 

قیمت سقف کاذب لوور آلومینیومی

یکی از دغدغه های افراد جهت بهره گیری از انواع سقف کاذب لوور آلومینیومی اطلاع از قیمت این سقف ها و هزینه اجرا می باشد. علارغم بالا بودن قیمت سقف کاذب لوور آلومینیومی نسبت به برخی از سقف های کاذب با توجه به عمر مفید بالا مقرون به صرفه خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت انواع سقف های کاذب لوور آلومینیومی می توان از طریق نمایندگی های فروش معتبر آذران فضانما اقدام نمود. نکته دیگر هزینه ای نصب و اجرای سقف کاذب لوور آلومینیومی می باشد. هزینه اجرای سقف کاذب لوور آلومینیومی به فاکتور هایی از قبیل مساحت اجرایی، هزینه کارشناس نصب، نوع تیغه مورد استفاده و ... بستگی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

دلایل صدای پارکت و لمینت و راه های برطرف کردن آن

پارکت و لمینت یکی از کفپوش های جدید است که در ساختمان ها به منظور زیبا تر شدن و مدرن شدن آنها مورد استفاده قرار می گیرد اما متاسفانه صدایی که ایجاد می شود باعث نارضایتی است. دلایل صدای پارکت و لمینت بسیار زیاد است که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

متاسفانه زمانی که در کف ساختمان ها این کفپوش های زیبا، کار می شوند مشکلاتی را برای اشخاص بوجود می آورند که یکی از آنها، صدای تولید شده در اثر راه رفتن بر روی آنها است. در ادامه به دلایل صدای پارکت و لمینت و راه های برطرف کردن آن را بیان خواهیم کرد. 

پارکت و لمینت، پوششی برای کف ساختمان های مسکونی و اداری

در صورتی که می خواهید حال و هوای خانه خود را تغییر دهید و ظاهری مدرن به آن بدهید، می توانید از پوشش های جدید مانند لمینت و پارکت با طرح های مختلف استفاده نمایید. این پوشش های جدید نه تنها زیبایی خاصی به فضای شما می دهند، بلکه با هماهنگ کردن مبلمان و سایر لوازم با آن، فضای بسیار زیبا و مدرنی خواهید داشت. شما می توانید بر اساس سلیقه خود از انواع رنگ و طرح های کفپوش ها برای ساختمان مسکونی و یا اداری خود استفاده نمایید. 

پارکت و لمینت و دلایل صدای آنها

پارکت و لمینت و دلایل صدای آنها

 

آیا پارکت و لمینت با هم تفاوت دارد

سوالی که در زمان انتخاب بوجود می آید این است که آیا این دو نوع کفپوش با یکدیگر فرق دارند؟ در پاسخ باید به توضیح این دو نوع کفپوش بپردازیم.

  1. لمینت ها: در بازار آن را با نام پارکت لمینت می شناسند که در واقع از چند لایه چوب به صورت فشرده ساخته شده است. باید بدانید که این کفپوش به طور مستقیم از چوب طبیعی ساخته نشده است. البته ظاهر آن شباهت زیادی به چوب و طرح های آن دارد. این کفپوش نسبت به پارکت از مقاومت بیشتر در برابر آب و رطوبت و همچنین قیمت پایین تری برخوردار است و نصب ساده تری نیز دارد.
  2. پارکت ها: این نوع از کفپوش های ساختمانی از جنس چوب طبیعی بوده و تنها با تبدیل کردن آنها به الوار، آن را در قطعات دلخواه در کف ساختمان می چسبانند و روی آن به منظور براق شدن و بالا بردن مقاومت، لاک و یا ساب، می زنند. نقش پارکت ها به نقش روی چوب مورد استفاده، بستگی دارد. البته از معایب آن سختی در نگهداری و گران بودن این کفپوش است.

آیا پارکت و لمینت در زمان راه رفتن صدا می دهد

شاید شما هم در جایی مهمان شده باشید و یا وارد اداره و یا شرکتی شده باشید که کف آن را با پارکت و یا لمینت فرش کرده اند و در زمان راه رفتن با این مشکل مواجه شدید که از حرکت بر روی آن صدایی تولید می شود که شما را معذب می کند.

حتی در آپارتمان ها گاها واحدهای زیر واحدی که کفپوش آن از لمینت و یا پارکت است از صدای راه رفتن بر روی این کفپوش ها، به خصوص در ساعات شب که سکوت بیشتری بر فضا حکمفرما است، اذیت می شوند.

اما چرا این اتفاق می افتد و دلیل این صدا چیست؟

 

دیگر مقالات اذران را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با ویژگی های پارکت لمینت

پارکت لمینت دست دوم را چطور و چگونه پیدا کنیم

تفاوت بین کفپوش های پارکت چوبی و پارکت لمینت

دلایل صدای لمینت و پارکت چیست

دلایل صدای لمینت و پارکت چیست

 

دلایل صدای پارکت و لمینت

در درجه اول باید بگوییم که در صورتی که فرایند نصب و زیرسازی این کفپوش ها درست انجام شود، نه تنها صدای زیادی را نخواهیم داشت، بلکه خود می تواند عایق صدا نیز باشد. حال باید ببینیم که چرا این اتفاق پس از نصب می افتد.

از عواملی که می توان برای این مورد نام برد:

  1. تغییرات دمایی یکی از عوامل ایجاد صدا در این کفپوش ها است
  2. وجود لایه میانی ام دی اف یا همان لایه چوبی میانی با چگالی متوسط است که بیشتر این مشکل مربوط به کفپوش های چینی و با کیفیت متوسط است که می تواند یکی از دلایل صدای پارکت و لمینت باشد
  3. تغییرات رطوبت در محیط موجب تغییر سایز، به خصوص در لایه میانی لمینت شده و می توان آن را یکی دیگر از دلایل صدای پارکت و لمینت دانست
  4. باز شدن درز میان قطعات به دلیل عمر بالای این کفپوش
  5. نداشتن زیرسازی درست و قرار گرفتن این کفپوش بر روی سطح ناهموار

چگونه می توان مشکل صدای پارکت و لمینت را برطرف کرد

به منظور برطرف کردن صدای این کفپوش ها و مرتفع کردن دلایل صدای پارکت و لمینت، می توان راهکارهای زیر را مد نظر داشت:

  • در زیر این کفپوش ها از فوم های با کیفیت استفاده شود و در صورتی که فوم آن از مرغوبیت لازم برخوردار نیست، باید این فوم ها تعویض شوند.
  • باید به منظور برطرف کردن دلایل صدای پارکت و لمینت، به طور دائم این کفپوش ها را چک کرد تا در صورت ایجاد فاصله بین آنها و بوجود آمدن کلیک ها در این کفپوش به سرعت آنها را تعمیر کرد.
  • در زمان نصب باید توجه ویژه به زیرسازی این کفپوش ها داشته باشیم و زیر آنها کاملا هموار باشد.
  • از پارکت هایی که عایق صدا هستند و از جنس با کیفیت و مرغوبی هستند، استفاده نمایید.
  • بر اساس شرایط محیطی پارکت و لمینت مناسب را انتخاب نمایید.
  • در صورت باد کردن این کفپوش، سریعا آن را تعویض و یا تعمیر نمایید.

راه های برطرف کردن صدای لمینت و پارکت

راه های برطرف کردن صدای لمینت و پارکت

 

از دلایل صدای پارکت و لمینت، نحوه نصب آنها است

شاید بتوان یکی از مهمترین دلایل صدای پارکت و لمینت را در نحوه و روش نصب آنها دانست. نصب این کفپوش ها به طور معمول به دو روش چسبی و شناور انجام می شود. در روش چسبی که بیشتر برای کفپوش های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد، این لایه را با چسب به بخش زیرین می چسبانند اما در نصب لمینت ها بیشتر از روش شناور استفاده می کنند که در این موارد کفپوش با مواد فیکس کننده به کف محکم نمی شود و با کمک تکنولوژی کلیک شدن تکه ها در یکدیگر نصب می شود که در این روش باید حتما در زیر لمینت از یک لایه به عنوان فیکساتور استفاده کرد که این لایه همان فوم با کیفیتی است که در زیر لمینت قرار می گیرد. فوم قرار گرفته در صورت با کیفیت بودن و داشتن چگالی بالا، دارای خاصیت تغییر شکل در اثر عوامل مختلف از جمله فشار است که این خود می تواند دلایل صدای پارکت و لمینت در ساختمان را کاهش دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl) چگونه است

امروزه در اکثر خانه ها از کفپوش وینیل استفاده می کنند. کفپوشی که استفاده از آن مزایای بسیاری دارد، اما برای نگهداری و تمیز کردن آن باید نکات خاصی را رعایت کرد. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان ما در شرکت آذران تهیه شده است، به بررسی نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl) پرداخته ایم و نکاتی را درباره نحوه شستن و تمیز کردن این کفپوش ذکر کرده ایم.

نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl)

بهتر است ابتدا چند نکته برای نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl) نام ببریم. نکاتی که به کارگیری آن ها می تواند سبب جلوگیری از آسیب دیدن و کثیف شدن کفپوش ها شود. اولین نکته، استفاده از پادری در محل ورود خانه است. پادری می تواند قسمت زیادی از آلودگی کفش ها را به خود جذب کند. بیشترین نیاز برای استفاده از پادری در مکان هایی است که افراد با کفش وارد می شوند.

برای مثال مکان هایی مانند بیمارستان ها و اداره ها. آیا تا به حال دیده اید در بخش ورودی خانه رنگ کفپوش با دیگر قسمت های خانه تفاوت داشته باشد؟ دلیل این تفاوت رنگ، استفاده نکردن از پادری است. زیرا آلودگی ها توسط کفپوش جذب می شوند و رنگ آن ها دیگر یکسان نخواهد بود. همین مسئله موجب می شود تا ظاهر کفپوش ها به هم بریزد.

آشنایی با اصول نگهداری از کفپوش وینیل

آشنایی با اصول نگهداری از کفپوش وینیل

 

مراقبت از پایه وسایل نکته ای مهم در نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl)

قطعاً در تمام خانه ها یا اداره ها وسایل سنگینی همچون مبل، جاکفشی، یخچال، اجاق گاز و میز تلویزیون وجود دارد. توصیه می شود برای اینکه کفپوش وینیل شما آسیب نبیند، حتماً در زیر پایه این وسایل پد محافظ قرار دهید. بدین شکل قسمت زیادی از وزن و نیروی اجسام توسط این محافظ ها جذب می شود و دیگر شاهد آثار پایه وسایل سنگین بر روی کفپوش ها نخواهید بود.

اگر پد محافظ ندارید یا نمی خواهید آن ها را خریداری کنید، خودتان به راحتی می توانید یک جسم را زیر پایه مبلمان یا دیگر وسایل سنگین قرار دهید. فقط جسمی که زیر پایه وسایل قرار میدهید، باید ویژگی ضربه گیری را داشته باشند که بتوانند نیروی وارد بر کف پوش را به حداقل برسانند.

 

دیگر مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

راهنمای خرید بهترین کفپوش برای فضای اداری

تفاوت پارکت و کف کاذب پی وی سی در چیست؟

اصول نگهداری از کفپوش ساختمان| مزایا و معایب

جلوگیری از خراش بر روی کفپوش ها

دقت کنید در صورتی که کفپوش شما کثیف یا آلوده شود، می توان با استفاده از نکاتی خاص آن را تمیز کرد. اما اگر خراشی بر روی کفپوش وینیل شما ایجاد شد از بین بردن آن بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن خواهد بود. پس بهتر است کارهایی را انجام دهید که سبب جلوگیری از ایجاد خراش بر روی کفپوش شود. سعی کنید برای جابجایی اجسامی مانند مبل، صندلی یا میز تلویزیون آن ها را از روی زمین بردارید و سپس جابجا کنید. به عبارت دیگر به هیچ عنوان آن ها را بر روی زمین نکشید.

برای تمیز کردن کفپوش، از اجسام زبر مانند سیم استفاده نکنید. در صورتی که خراشهای بسیار عمیقی بر روی کفپوش ایجاد شد، می توانید با استفاده از بتونه آن را پر کنید. رنگی که همرنگ کفپوش باشد به مقدار کمی بر روی آن بزنید. در مرحله ی آخر با یک سمباده کاملاً نرم سطح آن را صاف نمایید. توجه کنید فقط در صورتی که خراش بر روی کفپوش بسیار عمیق باشد، باید این کار را انجام داد.

تمیز کردن کفپوش وینیل (Vinyl)

تمیز کردن کفپوش وینیل (Vinyl)

 

تمیز کردن با جارو به صورت مداوم

بهتر است هفته ای ۲ بار سطح کفپوش را با جاروی ساده تمیز کنید. این کار یکی از آسانترین و کم هزینه ترین موارد در نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl) محسوب می شود. جارو و وسایل نظافتی باید کاملا نرم باشند تا به کفپوش آسیب نرسانند. اگر کفپوش ها را به طور مداوم تمیز نکنید، پس از مدتی آلودگی های زیادی بر روی کفپوش می نشیند. در آن صورت هم هزینه برای تمیز کردن کفپوش بالا میرود و هم وقت شما را بیشتر می گیرد.

در صورت کثیف شدن کفپوش وینیل (Vinyl)چه کنیم

تمام مواردی که پیش از این ذکر کردیم برای نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl) و راه هایی برای پیشگیری از کثیف شدن و آسیب دیدن کفپوش بود. اما در صورتیکه کفپوش دچار کثیفی یا آلودگی شد باید چگونه آن را تمیز کنیم؟ در مرحله اول تمام سطح خانه را با یک جاروی بسیار نرم جارو کنید و تمام گرد و غبار ها را از روی کفپوش پاک کنید. زیرا این گرد و غبار ها اگر بر روی کفپوش باقی بمانند در مراحل بعدی نظافت، با رطوبت مخلوط می شوند و آلودگی را دو چندان می کنند.

پس از اینکه کفپوش را به طور کامل جارو کردید، درون یک سطل، آب گرم را با مقداری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. تی خود را درون مخلوط آب گرم و مایع ظرفشویی کنید و بر روی تمام سطح کفپوش بکشید. سپس تی را بشویید تا کاملاً مایع ظرفشویی از روی سطح تی پاک شود. بعد تی را مقداری خیس کنید و کفپوش وینیل را تی بکشید. قبل از اینکه رطوبت بر روی کفپوش خشک شود، آب تمام کفپوش را با یک دستمال پارچه ای خشک بگیرید.

نگهداری و تمیز کردن کفپوش کفپوش وینیل (Vinyl)

نگهداری و تمیز کردن کفپوش کفپوش وینیل (Vinyl)

 

نکاتی طلایی در نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl) و تمیز کردن آن

در برخی موارد ممکن است لکه هایی بر روی کفپوش وینیل ایجاد شود که پاک کردن آن ها به راحتی دیگر آلودگی ها نباشد. در ادامه راهکارهایی خاص برای شستشو و نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl) ذکر کرده ایم.

  1. اگر با به کارگیری روش عادی(جارو کردن و تی کشیدن) نتوانستید آلودگی ها و لکه های موجود در کفپوش وینیل را از بین ببرید، از سرکه سیب استفاده کنید. سرکه سیب قدرت زیادی در از بین بردن لکه ها و چربی ها دارد.
  2. اگر در نحوه نگهداری از کفپوش وینیل (Vinyl) به مشکل خوردید و به هر شکلی بر روی کفپوش وینیل خانه شما خراش هایی ایجاد شد، از روغن جوجوبا استفاده کنید. با استفاده از این روغن خراش ها کمتر به چشم می آیند.
  3. محلول آبی جوش شیرین هم مانند سرکه سیب می تواند لکه ها و چربی ها را از روی سطوح از بین ببرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

اصول نگهداری از کفپوش ساختمان| مزایا و معایب

امروزه در خانه ها به جای استفاده از موکت و یا فرش بر روی کف ساختمان خود ترجیح می دهیم از انواع پارکت های مختلف موجود استفاده کنیم که با توجه به تنوعی که دارد با هر گونه طرحی سازگار است. اصول نگهداری از کفپوش ساختمان یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد.

این کفپوش ها شامل پارکت ها، لمینت ها، سنگ و سرامیک می شود که هر کدام اصول نگهداری خاصی دارد. اما می توان گفت سنگ ها و سرامیک ها طرفداران بیشتری دارد. در این مقاله با اصول نگهداری از انواع کفپوش ساختمان و مزایا و معایب آنها آشنا می شود.

اصول نگهداری از کفپوش ساختمان

اصول نگهداری از کفپوش ساختمان در کلیه موارد متفاوت است اما در ابتدا اگر بخواهیم از بین انواع کفپوش ها اصول نگهداری لمینت و پارکت ها را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که پارکت ها در برابر وسایل تیز و آب که باعث خورندگی می شود مقاومت کمتری دارند. پس باید دقت بیشتری در استفاده از آنها نسبت به لمینت ها داشت. از سوی دیگر بهتر است بدانید که در کفپوش های لمینتی از مناطق پرتردد در خانه بهترین گزینه انداختن فرش می باشد.

همینطور از موارد دیگر اصول نگهداری از کفپوش ساختمان پارکت و لمینت می توان به راه رفتن با کفش پاشنه دار خانم ها بر روی پارکت ها اشاره کرد. زیرا با توجه به اینکه در برابر تیزی بسیار حساس هستند و این پاشنه ها روی پارکت ها را خط می اندازند باید مراقب بود و رعایت کرد.

علاوه بر اینکه با اصول نگهداری از کف کاذب در وبلاگ آذران آشنا شدید، بهتر است با نحوه نگهداری دیگر انواع کفپوش ها نیز آشنا شوید.

اصول صحیح نگهداری از انواع کفپوش ساختمان

اصول صحیح نگهداری از انواع کفپوش ساختمان

 

طریقه نگهداری پارکت ها و لمینت ها

از موارد مهمی که برای نگهداری پارکت ها می باشد می توان به:

  • استفاده از محافظ هایی برای پایه های مبل 
  • استفاده از زیر گلدانی برای گلدان های طبیعی 
  • خودداری از واکس برای نظافت لمینت ها و استفاده از تی برای نظافت آنها
  • ساب زدن پارکت ها برای هرچند سال یکبار و یا استفاده از واکس پارکت ها
 

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

راه های ایمن برای تمیز کردن کفپوش خانه

چگونه از کف کاذب نصب شده نگهداری کنیم

چگونه کفپوش های پارکت لمینت را تمیز کنیم؟

نگهداری و تعمیر پارکت ها و لمینت ها

یکی از شاخص ترین مواردی که می توان برای تعمیر این نوع از کفپوش ها اشاره کرد استفاده از بسته های مخصوصی است که در هنگام خرید این وسایل مخصوص ساختمان می توانید تهیه کنید. این بسته ها قیمت بالایی دارند و شما را در هنگام خرید دچار تردید می کنند، اما بهتر است بدانید که در مواقعی که آسیب کوچکی به کفپوش های شما وارد شود بهترین گزینه برای تعمیر می تواند این بسته ها باشد.

برای شروع باید روی بخش خراشیده را سمباده بزنید، سپس با کمک وسایل داخل بسته یعنی دستگاه تولید برق رنگ پارکت را روی آن بزنید و سپس سمباده بزنید و در آخر لاک برای براقی روی آن بزنید تمام این کار ها هرچند ساده اما باید با دقت بالایی همراه باشد. این کار در لمینت آسان تر است زیرا قطعات لمینت از هم جدا شده و بخش آسیب دیده را می توانید از هم جدا کنید.

اصول نگهداری و تعمیر لمینت و پارکت

اصول نگهداری و تعمیر لمینت و پارکت

 

اصول نگهداری از کفپوش ساختمان مانند سنگ و سرامیک

بعد از کفپوش های چوبی نوبت به کفپوش های سنگی می رسد که برای نگهداری از آنها باید مواردی را رعایت کرد که شامل:

  • اگر اجسام بسیار تیز و یا سنگین را روی سنگ و سرامیک جابجا کنید هرچند کم اما ممکن است بر روی سطوح خش بیندازند.
  • اصول نگهداری از کفپوش ساختمان در اکثر موارد مشابه بوده که یکی  از این موارد مراقبت از پایه های وسایل مخصوصا وسایل سنگین است.
  • باید به میزان سنگی که در کف ساختمان شما استفاده شده است دقت کنید، زیرا با توجه به این موضوع آلودگی آنها در اثر نظافت کم متفاوت است.
  • اگر مقداری از سنگ یا سرامیک استفاده شده در کف خود را داشته باشید می توانید در زمان آسیب دیدگی از آن استفاده کنید و بخش آسیب دیده را با سنگ نو تعویض نمایید.

نکات و اصول نگهداری از کفپوش ساختمان مانند سنگ و سرامیک

اصول نگهداری از کفپوش ساختمان مانند سنگ و سرامیک در مکان های مختلف ساختمان متفاوت است. به طور مثال در سرویس ها باید به صورت منظم نظافت شود و یک تی کوچکی برای هدایت کف ها به سمت آبراه وجود داشته باشد تا از لیزی کف جلوگیری کند. همچنین اگر مواد غذایی روی این سطوح بریزد بهترین کار این است که با قاشق پلاستیکی ماده برداشته شود و با مایع تمیز کننده و دستمال خشک تمیز گردد.

از دیگر اصول نگهداری از کفپوش ساختمان می توان به زمانی اشاره کرد از گلدان گل و یا خاکی بر روی سطوح می ریزد بهترین کار این است که بگذارید خشک شود و در نهایت آن را تمیز نمایید. همچنین بهترین راهکار برای از بین بردن لک های روغنی استفاده از مواد لکه زدا می باشد تا آثاری از خود برجای نگذارد و برای افراد خطرناک نباشد.

اصول نگهداری از سنگ و سرامیک

اصول نگهداری از سنگ و سرامیک

 

مزایا و معایب مختلف کفپوش های ساختمانی

از مزایای استفاده از کفپوش ها می توان به:

  • راحتی نصب و تنوع در رنگ بندی سنگ ها 
  • زیبایی و طول عمر بالا موزاییک ها 
  • لوکس بودن مصالح در عین حال مقرون به صرفگی کاشی ها 
  • ایجاد حس گرما و صمیمیت در عین حال عایق انرژی پارکت  های چوبی 
  • دوام بالا و مقاوم در برابر خش لمینت ها 
  • زیبایی و نرم بودن فرش ها

و .... اشاره کرد.

همینطور از معایب استفاده از کفپوش ها هم می توان به:

  • هزینه بالا و چرک مردگی فرش ها 
  • ایجاد خش در لمینت ها 
  • تخریب در برابر آب و سرعت پایین در نصب پارکت ها 
  • مقاومت پایین وجود درز در بین کاشی و سرامیک ها 
  • گران قیمتی و ترک خوردگی در برابر سرما سنگ ها 

و بسیاری دیگر موارد اشاره نمود.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama


سرعت لود کم صفحات در موبایل و از بین رفتن ترافیک سایت
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور روسیه
برگزار کننده بهترین تورهای روسیه
www.alefbatour.com

تور کوش آداسی
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما چارتر
ارائه دهنده بهترین بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

نصب دیوارپوش پی وی سی
چگونگی نصب دیوارپوش پی وی سی سی
www.azaran.com

طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان