آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نمای بیرونی ساختمان

چه عواملی بر قیمت نمای بیرونی ساختمان تاثیر می گذارد؟

قیمت نمای بیرونی ساختمان یکی از مهمترین موضوعات در اجرای پروژه های نمای بیرونی بوده و در وهله اول کارفرمایان این موضوع را مورد بررسی قرار می دهند چرا که اغلب به دنبال هزینه های ارزان و پایین می باشند. توجه داشته باشید که در نرخ هزینه های نمای خارجی عوامل بسیاری تاثیرگذار بوده و نمی توان مبلغ ثابتی را برای این پروژه مشخص نمود نوع متریال و متراژ ساختمان از جمله این عوامل می باشد. قیمت نمای بیرونی ساختمان از مهم ترین بخش های اجرای این بخش از ساختمان می باشد که می توان گفت قیمت نمای بیرونی ساختمان به عوامل بسیاری بستگی دارد که در این مقاله آن ها را باهم بررسی می کنیم. 

اجرای نمای بیرونی ساختمان

طراحی نمای بیرونی ساختمان یکی از مهم ترین پروسه هایی می باشد که در ساخت و ساز و پروژه های عمرانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و می توان گفت دلیل اصلی جذاب و لوکس به نظر رسیدن ساختمان های اداری و مسکونی می باشد. اجرای این کار و پیاده سازی پروژه نمای ساختمان نیاز به تجربه و تخصص کامل در این زمینه داشته و فردی که قرار است اجرای نمای بیرونی ساختمان را بر عهده بگیرد بایستی دانش و استعداد کافی را دارا بوده و با توجه به ایده های خلاقانه و انواع متریال های پیشرفته و مدرن امروزی بهترین نما را انتخاب و اجرا کنند.
از این رو پیشنهاد می شود در نماکاری ساختمان ها حتما از تیم حرفه ای و مجرب در این حیطه کمک گرفته و همانطور که در وهله اول به قیمت نمای بیرونی ساختمان دقت دارید تا از هزینه های مقرون به صرفه ای برخوردار شوید به تجربه کاری و سابقه گروهی که قصد همکاری با آن ها را دارید را نیز مورد بررسی قرار داده و در صورت اطمینان از کیفیت کار افراد، همکاری با آن ها را شروع کنید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نمای بیرونی ساختمانقیمت نمای بیرونی ساختمان

قیمت نمای بیرونی ساختمان

از جمله مهم ترین بخش هایی که در اجرای نمای بیرونی ساختمان با آن مواجه می باشیم هزینه های پیاده سازی نمای بیرونی می باشد که در این میان می توان گفت مبلغ ثابت و مشخصی برای اجرای نمای بیرونی وجود نداشته و قیمت نمای بیرونی ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد. کارفرمایان و مشتریان می توانند براساس سلیقه و پسند خود یکی از مناسب ترین نماهایی که در حال حاضر در جامعه امروزی مورد توجه و انتخاب همگان قرار می گیرند انتخاب خود را مشخص کرده و در راستای همان سبک اطلاعاتی درباره نرخ هزینه و تمامی عوامل و آیتم هایی که در قیمت نمای خارجی تاثیرگذار خواهند بود کسب اطلاعات کنند. در صورتی که هزینه و بودجه بندی در اجرای این پروژه برای کارفرمایان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد در این صورت می توانند با درخواست نماهای ارزان قیمت از امکانات معقول با ویژگی ها و قابلیت های مناسب در این زمینه بهره مند شوند.

اهمیت قیمت نمای بیرونی ساختمان در انتخاب کارفرمایان

قیمت نمای بیرونی ساختمان از جمله موضوعات بسیار بحث برانگیز بوده و اغلب کارفرمایان به دنبال هزینه های پایین می باشند که در این راستا پیشنهاد می شود به هیچ وجه کیفیت را قربانی هزینه نکنید چرا که اجرای این بخش از ساختمان سازی به دلیل قرار گرفتن در دید عموم مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همچنین به دلیل واقع شدن در محیط بیرونی در شرایط اقلیمی متغیری قرار می گیرد که این عوامل می تواند بر نمای بیرونی ساختمان تاثیرگذار باشد از این رو برای به دنبال نداشتن هزینه های اضافی در وهله اول از پرداخت هزینه های بالا برای پیاده سازی بهترین و با کیفیت ترین نمای خارجی بر ساختمان خود امتناع نکنید.

عوامل موثر در قیمت نمای ساختمان

همانطور که آگاه هستید قیمت نمای بیرونی ساختمان به آیتم های مختلفی بستگی داشته و براساس نوع انتخاب کارفرمایان و انتظاراتی که از اجرای این پروژه دارند مشخص و محاسبه می شود از جمله عوامل موثر در قیمت نمای بیرونی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر متراژ در هزینه های نمای خارجی
  • متریال و نوع مصالحی که در نمای بیرونی استفاده خواهد شد
  • بررسی امکان اجرای نمای جدید بر روی متریال قبلی
  • میزان تخریب ها و آسیب های نمای خارجی ساختمان برای ترمیم
  • قدمت ساختمان به منظور انتخاب متریال مناسب برای تحمل بار توسط ساختمان
  • دستمزد اجرای نمای بیرونی با توجه به پیچیدگی و نوع نمای انتخابی متغیر خواهد بود
  • متراژ ساختمان از مهم ترین عواملی می باشد که تیم فنی در ابتدا با مشاهده متراژ و نوع متریال انتخابی کارفرما می توانند به صورت تقریبی هزینه های اجرای این پروژه را تخمین بزنند. در صورت کم بودن متراژ نمای ساختمان هزینه به شکل چکی محاسبه می شود برای مثال اگر نما دارای 180 متر مربع باشد در هزینه های بالای 5 میلیونی طراحی می گردد که الیته این نرخ با توجه به پروسه اخذ تاییدیه از شهرداری و خواسته های مشتریان تغییر خواهد کرد.

انواع نمای ساختمان  انواع نمای ساختمان 

استفاده از انواع متریال ها در نمای ساختمان

همانطور که ظاهر هر شخص نشان دهنده هویت و طبقه اجتماعی وی می باشد بدون تردید نمای بیرونی هر ساختمان نیز نشان دهنده شخصیت و هویت مالک ساختمان می باشد که در این میان انتخاب نوع متریال برای اجرای نمای خارجی ساختمان نشان از سلیقه و شخصیت کارفرمایان خواهد بود. همانطور که می دانید با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه انواع متریال های مختلف در بازار عرضه می گردد که کاربران می توانند با توجه به نوع سلیقه و پسند خود و نرخ قیمت نمای بیرونی ساختمان با توجه به متریال انتخابی بهترین گزینه را در اولویت خود قرار دهند.

نحوه تعیین قیمت نمای بیرونی ساختمان

نحوه محاسبه قیمت نمای بیرونی ساختمان توسط کارشناسان و تیم فنی که برای بررسی ساختمان مربوطه اعزام می شود با دقت انجام شده و پس از مطلع کردن کارفرما از هزینه های اجرای این پروژه در صورت مورد قبول بود و رضایت دو طرفه اقدامات لازم جهت اجرای پروسه انجام خواهد شد. در این میان پیشنهاد می شود با کسب اطلاعات گسترده در این زمینه کاری یکی از مجرب ترین شرکت های فعال را انتخاب کنید تا از بهترین خدمات و امکانات برخوردار شده و هزینه های معقول پرداخت کنید. 


قیمت نمای بیرونی ساختمان هااجرا انواع نمای بیرونی ساختمان ها

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

آشنایی با انواع نمای بیرونی ساختمان

نمای بیرونی ساختمان و انواع آن

هنگامی که در یک شهر قدم می زنید اولین چیزی که از هر ساختمان به نظر شما می رسد نمای بیرونی آن است. برای همین زیبایی این نما تاثیر بسیار شگرفی بر بیننده دارد. انواع نمای بیرونی ساختمان از متریال های مختلف بر منظر شهری و زیبایی بصری تاثیر زیادی دارد. انواع نمای بیرونی ساختمان مانند نمای آجری و نمای کامپوزیت و غیره می باشد. نمای پی وی سی از انواع نمای بیرونی ساختمان است که قیمت ارزان و زیبایی چشمگیری دارد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع نمای بیرونی ساختمان و کاربرد های متنوع آن ها آشنا نماییم.

آشنایی با انواع نمای بیرونی ساختمانبررسی انواع نمای بیرونی ساختمان

نمای ساختمان

هر ساختمان علاوه بر طراحی داخلی که به سلیقه مستقیم هر فرد بستگی دارد از یک نمای بیرونی نیز تشکیل شده است که این نما وظیفه نگهداری و محافظت از ساختمان و همچنین زیبایی آن را برعهده دارد. این نما علاوه بر زیبایی خود ساختمان تاثیر زیادی بر زیبایی شهر دارد.
برای ساخت نمای بیرونی ساختمان از متریال های مختلفی استفاده می شود. این مصالح نیز خود متاثر از نکاتی مهم انتخاب می شوند. برای انواع نمای بیرونی ساختمان با توجه به شرایط محیطی محل و شرایط اقلیمی منطقه و بسیاری از موارد دیگر از متریال های مختلف استفاده می شود.

انواع نمای بیرونی ساختمان

با توجه به متریال مصرف شده در هر سازه، نمای ساختمان به نام های متفاوتی شناخته می شود. مانند: نما آجری و نمای کامپوزیت که در این قسمت به معرفی انواع نمای بیرونی ساختمان برای آشنایی بیشتر می پردازیم.

نمای آجری

از گذشته های دور تا به امروز آجر یکی از پرمصرف ترین نوع مصالح در ساخت و سازه ها و همچنین استفاده برای نمای بیرونی ساختمان ها بوده است. تنوع در آجرها و قیمت مناسب این مصالح آن را به یک انتخاب ایده آل برای افراد تبدیل نموده است. از انواع آجرهایی که هم در طراحی داخلی و هم نمای بیرونی سازه ها استفاده می شود، می توان به این تعداد اشاره نمود.

  • آجر نسوز
  • آجر طرح چوب
  • آجر دکوراسیون داخلی
  • آجر لعابدار حصیری
  • آجر قرمز نما
  • آجر سفید نما
  • آجر کارتنی
  • آجر رستیک
  • آجر پلاک
  • آجر قزاقی

از این آجرها تعدادی تنها برای دکوراسیون داخلی و تعدادی نیز برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از پرمصرف ترین و زیباترین این آجرها می توان به مواردی اشاره نمود.

  • آجر نمای چین
  • آجر نمای امیری
  • آجر نمای کهن سرام
  • آجر نمای امین
  • آجر نمای آذرخش

نمای بیرونی سیمانی

اگر به دنبال یک نمای زیبا و با کیفیت اما ارزان هستید نمای سیمانی یک گزینه بسیار مناسب محسوب می شود. سرعت بالا و زمان اجرای کم، نیز از دیگر مزایای این نوع نما می باشد. از دیگر مزیت های این نما از انواع نمای بیرونی ساختمان می توان به ضد آتش بودن و اجرا با سیمان های رنگی نیز اشاره نمود. به آسانی این نما را شستشو دهید و از زیبایی کم نظیر آن در یک غروب دل انگیز لذت ببرید.

نمای شیشه ای

امروزه استفاده از شیشه در نمای بیرونی سازه ها بسیار متداول گشته است. زیبایی و تامین نور طبیعی از مزایای بارز این نوع می باشد. از انواع نمای شیشه مانند: سکوریت و رفلکس در این نما بهره برده می شود. انواع نمای شیشه ای نیز به نام های اسپایدر و همچنین فریم لس از پرطرفدارترین نماهای بیرونی ساختمان است.

نمای بیرونی بایرامیکس

این نوع از انواع نمای بیرونی ساختمان جزء نماهای دکوراتیو می باشد. از مصالحی که در این نوع مورد استفاده می شود می توان به سنگدانه ها، رزین های طبیعی و یا مصنوعی و همچنین رنگ اشاره نمود. مزیت این نما اجرای آن بر هر نوع سطحی می باشد. اما از معایب این نوع می توان به عمر کوتاه آن و مقاومت کم در برابر عوامل جوی و محیطی اشاره نمود.

نمای مینرال

این نوع نمایی بسیار زیبا به شما هدیه می کند. مصالحی همچون سنگ های معدنی، سنگ مرمر سفید و پلاستر ترکیبات این نما را تشکیل می دهد. مزیت این نوع در سازگاری با محیط زیست و تنوع رنگ و طرح آن است. اما عیب بزرگ این نوع در مقاومت کم آن در برابر رطوبت محیط می باشد. برای همین استفاده از این نما از انواع نمای بیرونی ساختمان در محیط هایی که رطوبت در آن زیاد است اصلا توصیه نمی شود.

انواع نمای ساختمان ها انواع نمای ساختمان ها

نمای پی وی سی از انواع نمای بیرونی ساختمان

یکی از انواع نمای بیرونی ساختمان که امروزه بسیار محبوبیت یافته است نمای پی وی سی می باشد. پی وی سی مخفف کلمه پلی وینیل کلراید یک پلیمر ترموپلاست است. از مزایای این نوع نما می توان به عمر طولانی و قیمت مناسب این مصالح ارزشمند اشاره نمود. از دیگر مزایای این نما می توان به این موارد نیز اشاره نمود.

  • تنوع رنگ
  • هنگام مصرف می توان این ماده را با آب رقیق و مورد مصرف قرار داد. از این رو این ماده یک سازگار بسیار مناسب برای محیط زیست می باشد.
  • تعمیرات بسیار ارزان و وزن کم آن مانع از زیاد شدن وزن سازه بعد از اجرای این نوع نما بر روی آن می شود.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه خورشید
  • مقاومت زیاد در برابر رطوبت و عوارض ناشی از آن مانند پوسیدگی
  • سرعت در نصب و سهولت در اجرا از مزایای بزرگ این نمای بیرونی ساختمان است.
  • یک جایگزین بسیار ارزان و مناسب برای کلیه مصالح سنتی   

چگونگی اجرای نمای پی وی سی

این نوع از انواع نمای بیرونی ساختمان به دو صورت اجرا می شود:
بدون ابزار آلات تزئینی
با استفاده از ابزار آلات تزئینی
هنگامی که نمای پی وی سی بدون ابزار تزئینی نصب می شود از یک دستگاه فارسی بر برای برش ورقه های پی وی سی استفاده می شود. ورقه ها بعد از برش کنار یکدیگر بر روی نمای بیرونی نصب و اجرا می شوند. اما در بین دو ورق فاصله ای در حدود 3 میلیمتر گذاشته می شود.
اما زمانی که از ابزار آلات تزئینی برای نصب نمای پی وی سی استفاده شود از اتصالات و کنج های پیش ساخته در نصب استفاده شده و نیازی به دستگاه فارسی بر نیست. پنل ها در این نوع بدون هیچ گونه فاصله ای در کنار یکدیگر نصب و نمای بیرونی زیبایی شکل می گیرد. برای نصب و اجرای انواع نمای بیرونی ساختمان می توانید با مشاوران در سایت ما تماس بگیرید.

آشنایی با نمای بیرونی ساختمان ها آشنایی با نمای بیرونی ساختمان ها

برای خرید نمای ساختمان می توانید با تیم ما تماس حاصل فرمایید. همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

تفاوت دیوارپوش های پلی استایرن با دیوارپوش های پی وی سی چیست

دیوارپوش های پلی استایرن و دیوارپوش های پی وی سی و تفاوت آنها باهم

استفاده از کاغذ دیواری در خانه های مسکونی و ساختمان های اداری افزایش یافته است. با پیشرفت روزافزون، جهان به سمت مدرنیته شدن می رود و در همه حوزه ها ترجیح می دهد از مدرن ترین طراحی ها استفاده کنند. طراحی های بصری هم شامل این مدرن شدن می شود. استفاده از کاغذ دیواری ها در طراحی دکوراسیون داخلی گسترش ویژه ای یافته است که شما می توانید باتوجه به نیاز خود و محیط آن ها را انتخاب نمایید. در واقع شما با بررسی ویژگی ها می توانید تصمیم بگیرید در کجا و از چه چیزی استفاده کنید.

امروزه در طراحی دکوراسیون های داخلی از انوع دیوارپوش ها موجود در بازار استفاده می کنند. در بازار ایران دونوع دیوارپوش پلی استایرن و پی وی سی رایج و محبوب شده اند که برای قیمت و مزایای خوبی که دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به طور کلی دیوارپوش پلی استایرن نوع تکامل یافته دیوارپوش های پی وی سی می باشند که یک سری برتری ها نسبت به دیوارپوش پی وی سی دارند. باهم ویژگی و تفاوت های دو نوع دیوارپوش پلی استایرن و دیوارپوش پی وی سی را بررسی می کنیم.

تفاوت دیوارپوش های پلی استایرن با دیوارپوش های پی وی سی

بررسی دیوارپوش های PVC

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید یکی از پر کاربرد ترین مواد ترموپلاستیک در جهان می باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پی وی سی به ویژه در صنایع ساختمانی کاربرد فراوانی دارد برای مثال؛ انوع کفپوش ها، دیوارپوش، پنجره و... از جنس پی وی سی در بازار موجود می باشد. دیوارپوش های پی وی سی یک جایگزین عالی به جای استفاده از دیوارپوش ها سنگی و چوبی است. دیوارپوش های پی وی سی از پلاستیک فشرده ساخته شده اند. تفاوت عمده دیوارپوش پی وی سی با دیگر دیوارپوش ها مربوط به وزن آن ها می باشد که دیوارپوش های پی وی سی نسبت به بقیه بسیار سبک می باشند. همچنین از نظر هزنیه هم نسبت به دیوارپوش های چوبی ارزان تر می باشند.

انواع دیوارپوش های پی وی سی

دیوارپوش های پی وی سی در انواع مختلفی ارائه می شود:

  • روکش دار ساده
  • چاپی
  • ساده

قابل تهیه می باشند.

مزایای استفاده از دیوارپوش های پی وی سی

مهم ترین مزایای استفاده از دیوارپوش های پی وی سی می توان به:

  • وزن سبک
  • هزنیه پایین
  • نصب سریع و آسان
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • عایق حرارتی
  • مقاوم در برابر حریق
  • قابل شستشو
  • نظافت آسان

و... اشاره کرد.

معایب دیوارپوش های پی وی سی

با اینکه دیوارپوش های پی وی سی مزایای زیادی دارند ولی معایبی هم دارند که عبارتنداز:

  • پی وی سی دارای نوعی سم به نام toxic است که برای اسنان ضرر دارد.
  • در برابر ضربه حساس می باشند و به سادگی سوارخ یا تغییر شکل می یابد.
  • تنوع بالا و جذابی ندارد و بیشتر برای محیط های اداری و رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب دیوارپوش پی وی سی

آشنایی با دیوارپوش های پلی استایرن

دیوارپوش پلی استایرن نسخه ی تکامل یافته ی دیوارپوش های پی وی سی می باشد و می توان تمام ویژگی های دیوارپوش های پی وی سی را در آن ها بیابید. تفاوت عمده ی پلی استایرن با پی وی سی توپر و مقاوم تر بودن آن می باشد که در برابر ضربات و اجسام نوک تیز آسیبی نمی بینند و اگر نسبت به این نکات حساس هستید می توانید از این نوع دیوارپوش با خیال راحت استفاده کنید. همچنین اگر دیوار شما زیرساز خوبی هم داشته باشد می توانید به عنوان عایق صدا هم از آن استفاده نمایید.

مهم ترین مزایا و ویژگی های دیوارپوش پلی استایرن

  • ضد رطوبت و مناسب برای مکان های فوق مرطوب مثل سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • عمر بالایی دارند و به زودی فرسوده نمی شوند
  • کیفیت بهتری نسبت به دیوارپوش های پی وی سی دارند
  • قابل استفاده مجدد

تفاوت دیوارپوش پلی استایرن با دیوارپوش های پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی و دیوارپوش های پلی استایرن ویژگی های شبیه به هم دارند و دیوارپوش پلی استایرن تکمیل شده دیوارپوش پی وی سی می باشد. مهم ترین و اصلی ترین تفاوت این دو دیوارپوش باهم، ساختار داخلی آن ها می باشد. که به طور دقیق باهم بررسی می کنیم.

تفاوت دیوارپوش پلی استایرن با دیوارپوش های پی وی سی از لحاظ ساختاری

دیوارپوش های پی وی سی به صورت توخالی و مشبک طراحی شده اند ولی دیوارپوش های پلی استایرن تو پر می باشد به همین دلیل از مقاومت بالایی برخودار می باشد. دیوارپوش پی وی سی اصلا مقاومت خوبی در برابر ضربه ندارد و در هر مکانی نمی توان از آن ها استفاده کرد. دیوارپوش پلی استایرن بهتر با محیط های مختلف سازگار می شوند. همچنین دارای خواص آنتی باکتریال می باشند که از فرسودگی آن ها جلوگیری می کند. با اینکه توپر هستند ولی وزن بالایی ندارند. اگر زیرساز شما مناسب باشد می توانید در هرجایی مثل سقف، دیوار و... استفاده نمایید.

دیوارپوش های پلی استایرن و دیوارپوش های پی وی سی

تنوع بهتر دیوارپوش های پلی استایرن نسبت به دیوارپوش پی وی سی

یکی از مهم ترین نکات در مورد دیوارپوش های پلی استایرن، تنوع در طرح، رنگ و نقش برجسته آن می باشد که آن را از دیوارپوش پی وی سی متمایز می کند. شما به راحتی می توانید از این دیوارپوش باتوجه به طراحی و سلیقه ی خود استفاده کنید. این دیوارپوش پایداری و انعطاف بهتری نسبت به دیوارپوش پی وی سی دارد. همچنین نصب آن بسیار آسان می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

تعمیر و ترمیم سقف کاذب چگونه انجام می شود

نحوه انجام تعمیر و یا ترمیم سقف کاذب

آسیب یا ترک روی سقف چیزی نیست که بخواهیم آن را نادیده بگیریم. ولی اکثر اوقات تعمیرات سقف مخصوصا سبک سنتی زیاد اسان نیست و دردسر هایی را به همراه دارد. ولی امروزه استفاده از سقف های کاذب بسیار رایج شده اند. ولی سوالی که پیش می آید این است که اگر سقف گچی یا سقف کاذب ما دچار آسیب شد، کی باید برای تعمیر آن اقدام کنیم؟ آیا تعمیر و ترمیم سقف کاذب سخت می باشد؟ در این مطلب باهم ترمیم و تعمیر سقف کاذب را بررسی می کنیم.

نحوه انجام تعمیر سقف کاذب

ترمیم ترک سقف گچی و کاذب

با گذشت زمان و یا حتی در مدت زمان کوتاه، سقف ممکن است دچار ترک های کوچک یا آسیب های جزیی شود که شما می توانید این مشکلات کوچک را خودتان حل نمایید، یا با لکه گیری یا پر کردن ترک، البته نباید عرض ترک زیاد و همچنین گچ هم نباید تغییر رنگ داده باشد. اگر هم سوراخی روی سقف ایجاد شده می توانید آن را پر کنید.

لکه گیری سقف کاذب قدیمی

گاهی اوقات سقف کاذب تغییر رنگ می دهد که این تغییر رنگ می تواند بر اساس وجود یک مشکل مثل رطوبت و نم سقف، سوراخ شدن ایزوگام، نشتی لوله های آب و... باشد. شما باید قبل از لکه گیری مشکل اصلی را حل کنید سپس برای رفع لکه گیری اقدام نمایید زیرا ممکن است در مدت زمان کوتاهی این لکه دوباره ایجاد شود.

چگونه لک گچ قدیمی سقف را از بین ببریم؟

مشخص کردن ناحیه

شما ابتدا باید ناحیه ای که گچ آن قدیمی شده است را مشخص کنید. می توانید از یک چکش یا چاقو کمک بگیرید و آن ناحیه را برش دهید. با انتخاب ناحیه کار لکه گیری برای شما آسان می شود.

اندازه ی لکه

وقتی ناحیه برش داده شده رو خارج کردید، باید اطمینان حاصل کنید که تکیه گاهی برای شما وجود دارد تا بتوانید لکه را به آن بچسبانید. اکثرا با تخته چوب پشتیبانی می شود که در این صورت کار برای شما آسان است ولی اگر سقف شما شبکه ای از سیم ها بود، شما باید برای پشتیبانی از یک تیرآهن کمک بگیرید.

حفاظت از لکه

وقتی سقف کاذب را در سقف گچی تعبیه می کنیم، برای ایمنی بیشتر، بهتر است آن ها را به گوشه ها پیچ نکنیم و پیچ ها باید پنج اینچ فاصله داشته باشند تا از لحاظ ساختاری سقف کامل ایمن شود.

محو کردن لکه سقف با رنگ

برای از بین بردن لکه با رنگ عجله ای نکنید. گاهی لکه هم سطج سقف نیست و شما باید از یک چاقو اضافات موجود را بردارید و آن قسمت را هم سطح کنید، بعد می توانید لکه گیری با رنگ را آغاز کنید.

نوع سقف و تاثیر آن در تعمیر و ترمیم سقف

تعمیر و ترمیم سقف های کاذب طرح دار کمی مشکل می باشد و شما باید در تعمیر و ترمیم آن دقت داشته باشید. می توانید از یک متخصص نیز کمک بگیرید.

دقت به نوع سقف کاذب هنگام تعمیر

دلایل متفاوت ایجاد لکه روی سقف کاذب

با گذر زمان، تجهیزات ساختمان نیاز به تعمیر یا ترمیم پیدا خواهند کرد. گاهی لوله ها آب می تواند باعث ایجاد خرابی یا لکه روی سقف شوند که البته راه حل های زیادی برای انواع خسارات وجود دارد. باهم علت های مختلف ایجاد لکه روی سقف را بررسی می کنیم.

لکه گیری سقف گچی

ترک های سقف گاهی ناشی از ناودان یا تیرچه های تعویض شده می باشد که برای جلوگیری از خسارات و آسیب های گستره باید گچ های آسیب دیده را حذف نمایید. همچنین باید از داربست های پشتیبانی کمک بگیرید. برای از بین بردن ترک های تکی می توانید با انگشت خود دیوارپوش های خراب را کنار بزنید. با کمک یک چاقو، اجزای دیوارپوش را نازک نمایید سپس یک شبکه از سیم های فایبرگلاس را به قطعه اضافه کرده و یک روز کامل اجازه دهید تا خشک شود. سپس پوشش های دیگر را اضافه نموده و دوباه اجازه دهید خشک شود. مرحله ی آخر قبل از رنگ کردن، صاف کردن سطح سقف با سمباده می باشد.

تعمیر سقف به علت نفوذ آب

گاهی در سقف ها به علت وجود رطوبت نشتی ایجاد می شود که می توانید به راحتی آن ار تعویض یا تعمیر کنید. البته اطمینان پیدا کنید که عایق یا مواد به علت رطوبت روی دیوار شکم نداده باشد. هر ماده ای که باعث ایجاد رطوبت شده است را حذف کنید. تکیه گاه و پشتیبانی را بررسی نمایید. قبل از رنگ زدن حفره های پیچ را با شن و ماسه صاف نمایید.

تعمیر میخ‌ها و سرپیچ‌های شکسته موجود در سقف

گاهی به علت انقباض داربست، پیچ یا میخ هایی روی سقف پدیدار می شود. می توانید با دیوارپوش خوشه شده، آن ها پوشش دهید. همچنین می توانید سرپیچ را بپیچانید یا ضربه بزنید تا جایی که دیگر از سقف معلوم نباشند.

دلایل خرابی سقف کاذب

رفع حفره‌های کوچک در دیوارپوش

حفره های بسیار کوچ را می توان با یک لکه گیر چسب و چوب گچ در کم ترین زمان تعمیر کرد. این چسب را در اکثر فروشگاه  های خریداری قاب ها، می توانید پیدا کنید. شما باید پس از فشار دادن لکه آن را با گل بپوشانید و یک روز کامل اجازه دهید تا خشک شود. با یک چاقو پوششی بزرگ تر ازسوراخ لکه گیر روی سقف ایجاد کنید، سپس با گل آن را بپوشانید و آن را هموار نمایید که می توانید از چاقو یا سمباده کمک بگیرید.

رفع حفره‌های بزرگ در دیوارپوش

برای رفع حفره هایی که بیشتر از سه اینچ هستند باید با برش یک دیوار حائل آن را جایگزین کنید. با اندازه گیری ناحیه آسیب دیده، سوراخی ایجاد نمایید تا بتوانید از دیوار جدید استفاده کنید. اگر هیچ پشتیبانی و داربستی وجود ندارد، اضافه کنید. پیچ ها را در هر دو طرف به صفحات پیچ نمایید. لکه های دیوارپوش را به تکیه گاه هایی که اضافه کرده اید، پیچ کنید. مفاصل را با شبکه ای از نوار پلی اتیلن بپوشانید و لایه ای گل رئوی نور و سوراخ پهن نمایید. سپس باتوجه به روش قبل، اجازه دهید سوارخ خشک شود در آخر قبل از رنگ زدن آن را با سمباده یا چاقو صاف کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

آشنایی با ویژگی های پارکت لمینت

با ویژگی های پارکت لمینت بیشتر آشنا شوید

این روز ها کفپوش ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارند. انواع مختلفی از کفپوش ها در بازار موجود است که طراحان از آن ها استفاده می کنند. یکی از جدید ترین انوع کفپوش های موجد در بازار، کفپوش های لمینت هستند که ظاهری شبیه به چوب دارند و یک جایگزین عالی برای پارکت ها می باشند. در تولید این کفپوش ها بسیار دقت شده که ظاهری کاملا شبیه به چوب داشته باشند. این کفپوش در انوع طرح ها و رنگ ها قابل ارائه می باشد.

پارکت لمینیت چه ویژگی هایی دارد

مشخصات ظاهری لمینت ها

همان طور که در بالا گفتیم کفپوش لمینت ها در انواع طرح ها و رنگ ها ارائه می شود. که دارای طرح هایی نظیر چوب، سنگ و سرامیک در رنگ های متنوع هستند. این کفپوش شکل ها نواری، تخته ای و مربعی در بازار وجود دارد. شکل تخته ای معمولا دارای بافت چوبی، اشکال مربعی دارای بافت سنگ و سرامیک می باشند. برای چیدمان آن ها کنار هم می توانید از طرح های خلاقانه استفاده کنید. همچنین در بازار انواع مات و براق هم موجود می باشد.

بررسی لایه های کفپوش لمینت

لمینیت از 4 لایه تشکیل شده است:

  • لایه ی ملامین رویه
  • لایه تصویری که مهم ترین و باکیفیت ترین لایه است که لایه اصلی نیز محسوب می شود
  • لایه فشرده شده که سومین لایه می باشد
  • لایه ملامین پشتی که لای چهارم می باشد

مراقبت از کفپوش لمینت به چه صورت می باشد؟

مراقبت و نگهداری از کفپوش های لمینت اصلا سخت نیست و به آسانی می توانید از آن ها نگهداری کنید. شما تنها لازم است به طور مرتب آن ها را به وسیله ی جارو یا هر وسیله ی دیگر گردگیری نمایید. همچنین می توانید از تی مرطوب و پاک کننده های ملایم هم برای تمیزی استفاده کنید. مراقب سنگ ریزه و شیشه ها باشید چون به مرور می تواند روی لمینت خراشیدگی ایجاد کنند. مراقب فاصله ایجاد شده بین لمینت ها نیز باشید شاید نیاز بود آن ها را تعویض نمایید. برای مراقبت از لمینت ها نیازی به استفاده از روغن یا واکس نیست.

ویژگی پارکت لمینت

مزایای استفاده از کفپوش لمینت

 کفپوش های لمینت دارای مزایا زیادی هستند:

  • در ساخت کفپوش های لمینت از مواد قابل بازیافت استفاده شده که این مواد دوست دار طبیعت هستند. همچنین برای ساخت آن ها از درخت کمتری استفاده شده است.
  • شما به راحتی می توانید بدون هیچ آسیبی ان ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنید.
  • نصب آن ها آسان می باشد
  • تنوع رنگ و طرح های بی نظیری دارند

معایب استفاده از کفپوش لمینت

  • با اینکه مقاومت آن ها در برابر رطوبت خوب می باشد و حتی از پارکت ها هم مقاومت بهتری نسبت به رطوبت دارند، ولی نصب آن ها در حمام ها و محیط های مرطوب توصیه نمی شود.
  • در حین راه رفتن رو کفپوش های لمینت صدا ایجاد می شود که می توانید با لایه های زیرین صدا ها را کنترل نمایید.

مزایا و معایب استفاده از پارکت لمینت

می توان لمینت را روی سرامیک نصب نمود؟

لمینت ها با اتصالات خشک یعنی فاق و زبانه نصب می شوند. در نصب آن ها نیازی به استفاده از چسب و دیگر مواد نیست. لمینت ها باتوجه به یک شیار که کلیک نام دارد باهم درگیر می شوند و یک لایه یکپارچه را در کنار هم ایجاد می کنند. نصب پارکت لمینت ها بسیار آسان می باشد و خودتان هم می توانید آن ها را نصب کنید. لمینت ها به راحتی روی سرامیک و سنگ قابل نصب می باشند.

شما به راحتی می توانید در صورت نقل مکان لمینت ها را با خود ببرید آن ها بدون آسیب از هم جدا می شوند و در مکان دیگر قابل استفاده هستند. همچنین یک لایه عایق رطوبتی در زیر قطعات وجود دارد که تاثیر مستقیم روی کاهش صدایی که لمینت ها ایجاد می کنند دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

آشنایی با افزودنی های پی وی سی

مواد افزودنی پی وی سی چیست

پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از پرکاربردترین پلیمرهای جهان است. PVC به دلیل ماهیت متنوع، در طیف وسیعی از حوزه صنعتی، فنی و روزمره، ساخت و ساز، حمل و نقل، بسته بندی، کاربردهای الکتریکی یا الکترونیکی، بهداشتی و... کاربرد گسترده ای دارد. PVC ماده ای با دوام و ماندگار است که می تواند در انواع مختلف کاربردها به صورت سفت، سخت و انعطاف پذیر، سفید یا سیاه و طیف گسترده ای از رنگ ها ارائه شود.

نخستین حق ثبت اختراع برای فرآیند پلیمریزاسیون برای تولید PVC در سال 1913 به مخترع آلمانی Friedrich Klatte اعطا شد و PVC از سال 1933 در تولید تجاری بوده است. این ماده در حال حاضر حدود 20٪ از کل پلاستیک های تولید شده در سطح جهان را تشکیل می دهد.

آشنایی با افزودنی های پی وی سی

مواد اولیه ضروری PVC

مواد اولیه ضروری برای PVC از نمک و روغن حاصل می شود. الکترولیز آب نمک کلر تولید می کند، که با اتیلن (به دست آمده از روغن) ترکیب می شود تا مونومر وینیل کلرید (VCM) تشکیل شود. مولکول های VCM به صورت رزین PVC ساخته می شوند که مواد افزودنی مناسب برای ساخت یک ترکیب PVC سفارشی در آن گنجانده شده است.

فرآیند تولید PVC از 5 مرحله تشکیل شده است:

  • استخراج منابع نمک و هیدروکربن
  • تولید اتیلن و کلر از این منابع است
  • ترکیبی از کلر و اتیلن برای ساخت مونومر وینیل کلرید (VCM)
  • پلیمریزاسیون VCM برای ساخت پلی وینیل کلرید (PVC)

ترکیبی از پلیمر PVC با مواد دیگر برای تولید فرمولاسیون های مختلف، طیف گسترده ای از خواص فیزیکی را فراهم می کند.

مواد اولیه در ساخت PVC

PVC نسبت به سایر پلاستیک های کالایی دیگر سوخت فسیلی غیر قابل تجدید پذیری را تولید می کند زیرا برخلاف سایر ترموپلاستیک ها که کاملاً از روغن حاصل می شوند، PVC از دو ماده تشکیل و تولید می شود.

  •  57٪ از وزن مولکولی ناشی از نمک معمولی است
  •  43٪ از مواد اولیه خوراک هیدوکربن (به طور فزاینده اتیلن از محصولات شکر نیز برای تولید PVC به عنوان جایگزینی برای اتیلن از روغن یا گاز طبیعی استفاده می شود)

در حالی که PVC اغلب از نمک و روغن تهیه می شود، در بعضی از مناطق جهان PVC بدون استفاده از مواد اولیه روغن استفاده می شود (جایگزینی هیدروکربن حاصل از روغن با مواد اولیه هیدروکربن بیو مشتق شده). بنابراین PVC نسبت به سایر ترموپلاستیک ها وابسته به روغن است. همچنین بسیار با دوام و دارای انرژی در بین طیف وسیعی از کاربردها که باعث استفاده بسیار مؤثر از مواد اولیه می شود.

محصولات دوگانه در PVC

دو محصول تولید PVC شامل کلر و سودسوز آور، دو مورد از مهمترین "ترکیبات" ساخت نه تنها برای تولید پی وی سی بلکه بسیاری از کاربردهای دیگر است. کلر در ساخت داروهای نجات دهنده زندگی مورد استفاده قرار می گیرد، در حقیقت 85٪ از کل داروهای دارویی. سود سوزانی بیش از حد دارای کاربردهای مهم و کلیدی روزمره است، از جمله کاربردهای زیر است: تولید کاغذ و خمیر کاغذ، تولید صابون و سورفاکتانت، مواد شوینده و پاک کننده ها، استخراج آلومینیوم، منسوجات و صنایع غذایی و...

ویژگی های فیزیکی PVC

قبل از ساخت PVC و تبدیل به محصولات، باید با طیف وسیعی از مواد افزودنی ویژه ترکیب شود. این مواد افزودنی می توانند بر تعدادی از خاصیت محصولات تأثیر بگذارند یا تعیین کنند؛ خواص مکانیکی آن، آب و هوا، رنگ و وضوح آن و در واقع آیا قرار است در یک کاربرد انعطاف پذیر استفاده شود یا خیر؟ تکمیل این فرآیند را مرکب می نامند.

سازگاری PVC با انواع مختلفی از مواد افزودنی

PVC یکی از مواد بسیار قدرتمند است و همان چیزی است که باعث می شود این پلیمر کاملاً متنوع باشد. PVC را می توان به صورت پلاستیکی ساخت تا انعطاف پذیری آن برای استفاده در کفپوش ها و محصولات پزشکی باشد. PVC سفت و سخت، همچنین با عنوان PVC-U (U به معنای "بدون پلاستیک") شناخته شده است و در ساخت برنامه های کاربردی مانند قاب های پنجره بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مواد افزودنی کاربردی مورد استفاده در کلیه مواد پی وی سی شامل تثبیت کننده گرما، روان کننده ها و در مورد PVC انعطاف پذیر، پلاستیک ها هستند.

مواد افزودنی اختیاری، طیف وسیعی از مواد را از کمک های پردازش، اصلاح کننده های ضربه، اصلاح کننده های حرارتی، تثبیت کننده های UV، مهارکننده های شعله، پرکننده های معدنی، رنگدانه ها، تا بیوکسیدها و دمیدن مواد برای کاربردهای خاص شامل می شود. مقدار واقعی پلیمر PVC در برخی از کاربردهای کفپوش می تواند به میزان حداقل 25٪ جرم باشد، بقیه آن را مواد افزودنی به حساب می آورند. سازگاری آن با مواد افزودنی امکان افزودن احتراق شعله را فراهم می کند اگرچه PVC به دلیل وجود کلر در ماتریس پلیمری ذاتاً مهار کننده آتش است.

ساختار مواد افزودنی پی وی سی

افزودنی های کاربردی در PVC

باهم مهم ترین افزودنی ها در PVC و کاربرد آن ها را بررسی می کنیم.

تثبیت کننده گرما

تثبیت کننده گرما در کلیه فرمولاسیون های PVC لازم است تا از تجمع پی وی سی در اثر گرما و برشی در طی پردازش جلوگیری شود. آن ها همچنین می توانند مقاومت PVC را در برابر نور آفتاب و در برابر هوازدگی را تقویت کنند. علاوه بر این، تثبیت کننده های گرما تأثیر مهمی در خصوصیات فیزیکی PVC و هزینه فرمولاسیون دارند. انتخاب تثبیت کننده گرما به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل نیازهای فنی محصول PVC، الزامات تصویب نظارتی و هزینه آن است.

روان کننده ها

این ها برای کاهش اصطکاک هنگام پردازش استفاده می شوند. روان کننده های خارجی می توانند اصطکاک بین PVC و تجهیزات پردازش را کاهش دهند، در حالی که روان کننده های داخلی روی گرانول های PVC کار می کنند.

پلاستیک ساز

پلاستیک ساز ماده ای است که با افزودن مواد به آن، معمولاً پلاستیک، آن را انعطاف پذیر، مقاوم و آسان تر می کند. نمونه های اولیه پلاستیک سازها شامل آب برای نرم کردن خاک رس و روغن ها به سمت پلاستیک سازی برای ضد آب بودن قایق ها است. انتخاب پلاستیک سازها به خواص نهایی مورد نیاز محصول نهایی بستگی دارد و در واقع آیا این محصول برای کاربرد کفپوش یا کاربرد پزشکی است.

بیش از 300 نوع مختلف پلاستیک ساز وجود دارد که حدود 50 تا 100 مورد آن در استفاده تجاری است. متداول ترین پلاستیک سازها فتالات هستند که با کاربردها و طبقه بندی های بسیار متفاوتی می توانند به گروه های مجزا تقسیم می شوند.

بهبود دهنده مقاومت ضربه

این افزودنی در پی وی سی برای مقاوت محصولات پی وی سی در برابر ضربه اضافه می شود که در دو نوع می باشد:

  • اکریلیک
  • پلی اتیلن کلرینه شده

اکریلیک و پایه پلی اتیلن کلرینه شده، باعث می شوند محصولات در برابر هوازدگی، ضربه پذیری و همچنین محصولاتی که زیر نور UV یا باران هستند نیز مقاوم شوند.

نقش کمک فرآیندها

کمک فرآیند ها در بهبود مشخصات رئولوژیکی مثل الاستیسیتی، استحکام مذاب، شکست مذاب، نفوذ ذرات و روان کنندگی تاثیر گذار می باشد. مهم ترین کمک فرآینده ها اکریلیک اشاره کرد.

افزودنی های کاربردی در محصولات پی وی سی

پرکننده ها

پرکننده تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی محصولات تولیدی، پایداری محصولات، تغییر خواص فیزیکی و مکانیکی می باشد. مهم ترین پر کننده، کربنات کلسیم می باشد که باعث مقاومت محصولات در برابر ضربات می گردد.

افزودنی های اختیاری

این مواد افزودنی اختیاری برای یکپارچگی پلاستیک کاملاً ضروری نیستند بلکه برای ترسیم سایر خواص استفاده می شوند. مواد افزودنی اختیاری شامل کمک های پردازشی، بهبود دهنده مقاومت ضربه، پرکننده ها، لاستیک های نیتریل، رنگدانه ها و رنگ ها و بازدارنده های حریق هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

راهنمای خرید سقف کاذب پی وی سی

خرید سقف کاذب پی وی سی

یکی از محبوب ترین متریال ها استفاده شده در صنعت ساختمانی می توان به پی وی سی اشاره کرد. پی وی سی از مشتقات نفتی می باشد و کاربرد های متنوعی هم دارد که مهم ترین آن می توان در صنعت ساختمان اشارده کرد که برای دیوارپوش ها، کفپوش ها و سقف ها استفاده می شود. پی وی سی به صورت و روش های مختلف از نظر ابعاد و اندازه، طرح و رنگ و برش تولید می شود.

پی وی سی بسیار محبوب می باشد که البته بی دلیل نیست، پی وی سی یک ویژگی منحصر به فرد دارد که آن هم دوام و مقاومت بالا آن می باشد شما می توانید از آن به مدت طولانی استفاده کنید و تغییر در جنس و رنگ آن مشاهده نخواهید کرد. باهم مهم ترین نکات درباره ی خرید سقف کاذب پی وی سی را بررسی می کنیم.

خرید سقف کاذب پی وی سی

خرید سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی چیست؟

همان طور که می دانید سقف کاذب یک عنصر ثانویه است که روی سقف اصلی نصب می شود. این سقف برای زیبایی بیشتر محیط و پوشاندن عیوب طراحی و اجرا می شود. البته استفاده از سقف کاذب مزایای زیادی دارد. سقف کاذب پی وی سی همان طور که در بالا گفتیم از مشتقات نفتی تولید می شود و یک نوع پلاستیک می باشد. از وینل کلراید و مواد دیگر در تهیه ی پانل پی وی سی و همینطور تایل پی وی سی استفاده می شود استفاده از دیگر ترکیبات روی کیفیت آن تاثیر می کذارد. کیفیت بالای پی وی سی ها مربوط به اندازه و مواد مصرفی در تولید آن ها می باشد. همچنین استفاده از میزان این مواد روی وزن پی وی سی تاثیر مستقیم دارد و باید به آن توجه کنید.

برای تولید سقف کاذب پی وی سی از چه موادی استفاده می شود؟

برای تولید سقف های کاذب از مواد متنوعی استفاده می شود ولی اصلی ترین ماده استفاده شده در پی وی سی ها پلی وینل کلراید می باشد. دیگر مواد عبارتند از:

  • پایدار کننده حرارتی: برای مقاومت و عدم تغییر شکل استفاده می شود
  • بهبود دهنده و اصلاح کننده ضربه: تاثیر در استحکام و مقاومت پانل ها در برابر ضربات
  • رنگدانه: برای رنگ پذیری پانل ها استفاده می شود

روان کننده، پر کننده و... دیگر مواد استفاده شده در تولید سقف کاذب پی وی سی می باشد.

مواد مورد استفاده برای ساخت سقف کاذب پی وی سی

مواد مورد استفاده برای ساخت سقف کاذب پی وی سی

انواع سقف پی وی سی

سقف پی وی سی دارای دو دسته ی کلی است که عبارتند از:

  • پانل طولی که در ابعاد 6 متر طول و عرض 20 تولید می شود
  • تایل 60 در 60

البته ورق های فومیزه نیز یکی از انوع پی وی سی هستند که انوع طرح ها بر روی آن ها برش می خورد که با اسم سی ان سی یا سقف معرق نیز شنناخته می شوند.

این را هم باید اضافه کنیم که از نظر رنگ و طرح نیز به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • ساده: این نوه به رنگ سفید می باشد و در نوع مات و براق قابل استفاده است.
  • چاپی: بر روی تایل و پانل های سفید طرح مورد نظر چاپ می شود.
  • روکش دار: این روکش از جنس پی وی سی می باشد و در طرح های متفاوت روی پانل ها چسبانده می شوند.

ویژگی ها و مزایای سقف کاذب PVC

سقف های کاذب پی وی سی ویژگی ها و مزایای زیادی دارند که می توان به:

  • مقاوم در رطوبت بالا
  • ضد رطوبت
  • عایق صدا
  • عایق حرارت
  • مقاوم در برابر گاز هایی چون کلر و مناسب برای استفاده در استخر ها
  • مقاوم در انبساط و انقباض
  • انعطاف بالا در طراحی و اجرا
  • نصب آسان

و... اشاره کرد.

قیمت سقف کاذب PVC

امروزه از سقف های کاذب پی وی سی در ساختمان های مسکونی و اداری، مجموعه های ورزشی و... استفاده می شود. نصب و راه اندازی آن بسیار آسان است و زیبایی خاصی نیز به محیط می بخشد. قیمت سقف کاذب بسته به نوع انتخاب شما و ابعاد و محیطی که می خواهید آن را پیاده سازی کنید، متفاوت می باشد. ولی این سقف بسیار مقرون به صرفه می باشد و به ندرت نیاز به تعمیر و بازسازی مجدد دارد.

قیمت خرید سقف کاذب پی وی سی

قیمت خرید سقف کاذب پی وی سی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سقف کاذب پی وی سی

چه عواملی بر قیمت سقف کاذب پی وی سی تاثیر گذار هستند

هرروز بیشتر از دیروز دکوراسیون و طراحی داخلی از گذشته فاصله می گیرد و چیز های زیادی برای ارائه دارد. همان طور که ساخت بناها و ساختمان ها تغییرات زیادی کرده است به همان میزان هم صنعت داخلی تغییر کرده است. یکی از بهترین انتخاب مشتریان و معماران در طراحی انتخاب دیوارپوش و سقف کاذب است که طرفدار زیادی دارد.

طراحی و اجرای سقف کاذب، تخریب کمتری نسبت به سقف های قدیمی گذشته دارد و از نظر زیبایی هم جذابیت فوق العاده ای به داخل منازل و ادارات می بخشد. یکی از شاخصه های اصلی سقف کاذب اجرای آن در زمان کوتاه است که بسیار نکته ی مهمی می باشد. البته طراحی و اجرای سقف کاذب و هزنیه های آن به عوامل زیادی بستگی دارد که باهم این عامل را بررسی می کنیم.

مواردی که بر قیمت سقف کاذب پی وی سی تاثیر گذار هستند

مواردی که بر قیمت سقف کاذب پی وی سی تاثیر گذار هستند

مهم ترین عواملی که بر قیمت اجرا و طراحی سقف کاذب اثر می گذارد

هزنیه اجرا و طراحی سقف کاذب به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل عبارتند از:

  • نوع سقف کاذب
  • طراحی سقف کاذب
  • حجم طراحی
  • نورپردزی

و... بستگی دارد. البته خرید سقف کاذب از نمایندگی ها و تولید کنندگان به مراتب قیمت کمتری از دیگر جاها برای شما به همراه دارد.

مزایای استفاده از سقف کاذب

از مهمترین مزایای طراحی و اجرای سقف کاذب می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد: 

  • سهولت در طراحی و اجرا
  • سرعت بالا در نصب و راه اندازی
  • ایمنی در برابر زلزله
  • عایق صوتی و حرارتی
  • انعطاف پذیر در نصب و راه اندازی
  • قابل نصب در همه پروژه های ساختمانی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • جابه جایی آسان و استفاده چند باره
  • قیمت مناسب
  • ترمیم آسان

و... از مزایا استفاده از سقف کاذب است.

انواع سقف کاذب و تاثیر در قیمت

یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت طراحی و اجرای سقف کاذب، انتخاب نوع آن می باشد. سقف های کاذب در انوع مختلفی طراحی و اجرا می شوند که عبارتنداز:

  • سقف کاذب ساده
  • سقف کاذب pvc
  • سقف کاذب گچی
  • سقف کاذب شیشه‌ای
  • سقف کاذب فلزات رنگین
  • سقف کاذب آلومینیومی
  • سقف کاذب کامپوزیت
  • سقف کاذب آسمان مجازی
  • سقف کاذب کشسان
  • سقف کاذب کناف

هزنیه سقف کاذب باتوجه به انتخاب شما متفاوت می باشد. مثلا قیمت طراحی و اجرای سقف کاذب پی وی سی با کامپوزیت متفاوت است.

انواع مختلف سقف کاذب پی وی سی

انواع مختلف سقف کاذب پی وی سی

طراحی سقف کاذب در محیط های متنوع

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت سقف کاذب، انتخاب و ابعاد محیطی که می خواهید آن را پیاده سازی کنید می باشد. هر چقدر اندازه و اجرای سقف کاذب بیشتر و دشوار تر باشد، هزینه ها نیز بیشتر می شود ولی هر چقدر محیط محدود باشد و طراحی و پیاده سازی آن آسان باشد، هزنیه ها نیز کاهش می یابد. البته نوع انتخابی شما نیز یکی از مهم ترین عوامل در قیمت است زیرا اجرا و پیاده سازی هر کدام متفاوت می باشد.

نورپردازی سقف کاذب

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت سقف کاذب، نورپردازی می باشد. شما می توانید برای نورپردازی سقف کاذب خود از تنوع بی نظیری استفاده کنید. همچنین اجرا و طراحی تجهیزات صوتی و امنیتی در صورتی که موجب اختلال در زیبایی محیط نشود هم به راحتی امکان پذیر می باشد. سقف کاذب در پایان کار به ساختمان اضافه می شود و انجام مراحل الکتریکی و المان ها نیز در همان زمان می باشد. باتوجه به نوع سقف کاذب و انجام نورپردازی قیمت ها کاملا متفاوت می باشد.

نصب سقف کاذب برای کدام محیط و ساختمان ها مناسب است؟

سقف کاذب به عنوان یک پوشش برای سقف اصلی انجام می شود که مهم ترین دلیل طراحی و اجرای آن زیبایی در معماری ساختمان می باشد. همچنین سقف کاذب برای پوشاندن تاسیسات و سیم کشی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد و عیوب را می پوشاند. همچنین می توانید از آن به عنوان عایق صدا نیز استفاده کنید از همه مهم تر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. امروزه سقف های کاذب بسیار مورد توجه می باشد و در اکثر ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

مزایای دیوارپوش های بتنی در دکوراسیون های مدرن

استفاده از دیوارپوش بتنی در دکوراسیون مدرن

یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی، بتن می باشد که به دلیل مقاوت بسیار بالا در اکثر پروژه های ساختمانی و عمرانی استفاده می شود. قبل تر از بتن فقط برای زیرساخت ساختمان ها استفاده می شد ولی امروزه از بتن برای نما و طراحی دیوارپوش نیز استفاده می شود که یک سبک بسیار مدرن می باشد. این دیوار پوش های بتنی به بتن اکسپوز معروف می باشد که بسیار هم قابل توجه قرار گرفته است. باهم دیوار پوش بتنی و کاربرد های آن در دکوراسیون مدرن را بررسی می کنیم.استفاده از دیوارپوش بتنی در دکوراسیون مدرناستفاده از دیوارپوش بتنی در دکوراسیون مدرن

پانل بتنی یا بتن اکسپوز چیست؟

یکی از جدید تریین و مدرن ترین متریال های موجود در دکوراسیون داخلی و خارجی می توان به دیوارپوش های بتنی اشاره کرد. البته بتن به خودی خود یکی از سخت ترین متریال های ساختمانی است ولی برای استفاده از طراحی داخلی و خارجی از متریال های دیگری استفاده می شود که وزن پایین تری نسبت به بتن معمولی دارند وگرنه از لحاظ ایمنی بتن معمولی برای استفاده از کفپوش و دیوارپوش ها اصلا مناسب و قابل استفاده نیست. از این پانل های دیواری بتنی هم برای داخل و هم برای خارج ساختمان ها استفاده می شود و یک سبک جدید و کامل امروزی می باشد و باید بگوییم خیلی هم زیبا و جذاب است. به این دیوارپوش ها بتن اکسپوز نیز می گویند.

انوع دیوارپوش های بتنی

دیوارپوش بتنی یا بتن اکسپوز انواع مختلف دارند:

  • ساده
  • سه بعدی

البته هر یک از این ها ویژگی های منحصر به فردی دارد.

خصوصیات دیوارپوش بتن اکسپوز

این دیوارپوش ها خصوصیات زیاد و منحصر به فردی دارند که عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر حرارت می توان گفت این دیوارپوش ها حتی در آتش سوزی هم از بین نخواهد رفت
  • امکان استفاده از داخل و خارج ساختمان
  • مقاوم در برابر آب و رطوبت
  • نصب سریع و آسان
  • وزن آن نسبت به بتن معمولی بسیار سبک می باشد
  • تنوع در طرح و رنگ

ویژگی های دیوارپوش های بتنی

از ویژگی های دیوارپوش های بتنی می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل تولید در ابعاد مختلف
  • دارای سطح صاف و صیقلی
  • روکشی ندارد
  • طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر سایش و اصطحکاک
  • دوست محیط زیست به دلیل اینکه در تولید آن از هیچ ماده ی سمی و خطرناکی استفاده نمی شود.
  • طراحی و اجرا آسان
  • طراحی به درخواست شما

استفاده از دیوارپوش بتنی در دکوراسیون مدرنویژگی های دیوارپوش های بتنی

دیوارپوش های بتنی برای چه مکان هایی مناسب می باشند؟

اگر به دنبال یک سبک مدرن و جذاب هستید بتن اکسپوز یک انتخاب عالی برای شما می باشد. شما می توانید از این دیوارپوش ها هم در داخل و هم در خارج از ساختمان ها استفاده کنید. اکثرا در مراکز خرید، هنری، رستوران ها، کافی شاپ و دکوراسبون داخلی منازل مسکونی نیز این دیوارپوش ها طراحی و اجرا می شود. این دیوارپوش ها یک سبک منحصر به فرد و خاص را به شما هدیه می کند.

همچنین شما می توانید علاوه بر پوشش دیوار، برای پوشش کانتر و میز هم استفاده نمایید. البته این پوشش برای مغازه ها، راه پله و ... نیز قابل اجرا و پیاده سازی می باشد. این دیوارپوش به علت رنگ خنثی آن بسیار محبوب می باشد و جلوه ی خاصی به محیط می بخشد.

نصب دیوارپوش بتنی به چه صورت می باشد

نصب دیوراپوش بتنی بسیار آسان می باشد و قابل نصب روی هر سطح صافی هست. شما باید برای نصب این دیوراپوش ها ابتدا سطح زیرین آن را صاف نمایید و همچنین میزان تحمل بار را بسنجید و سپس می توانید به راحتی آن را با چسب های مخصوص بچسبانید. البته برای بیرون ساختمان از ملات استفاده می شود و در آخر کار هم برای پوشاندن درز های آن از دوغاب استفاده می شود. پس از خشک شدن می توانید سطح آن را تمیز کنید فقط باید به خاطر داشته باشید از کشیدن اجسام تیز بر روی سطح آن باید خودداری کنید.

معایب دیوارپوش بتنی

  • برای نصب آن باید از یک فرد ماهر و با تجربه کمک بگیرد که هزینه آن کمی بالا می باشد.
  • این دیوارپوش نسبت به بقیه دیوارپوش ها حتی سرامیک سنگینن تر می باشد و شما باید تحمل وزن دیوار خود را بررسی کنید و سپس تصمیم به نصب و اجرا این دیوارپوش بگیرید.

قیمت دیوار پوش بتنی

قیمت دیوارپوش بتنی به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا: ضخامت پنل، داخلی و خارجی بودن پانل، مات یا براق بودن، ابعاد و طراح آن که تاثیر مستقیم بر قیمت این دیوارپوش دارد. قیمت این دیوارپوش بر طبق متر مربع یا برحسب عدد محاسبه می شود. البته قیمت ها ثابت نیست و شما باید قبل از خرید خوب تحقیق و بررسی کنید تا بتوانید با یک قیمت خوب این دیوارپوش را خریداری نمایید.

قیمت و خرید دیوارپوش بتنیقیمت و خرید دیوارپوش بتنی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

آشنایی با انواع دیوارپوش آشپزخانه

بررسی انواع دیوارپوش آشپزخانه

شما ممکن است فکر کنید که پس از نصب کابینت ها و وصل کردن وسایل، آشپزخانه شما کامل می شود ، اما برای طراحی یک آشپزخانه تمام عیار شما باید به جزئیات توجه کنید. مثلا دیوارپوش یکی از نکاتی است که باید خیلی به آن توجه کنید زیرا باعث زیبایی منحصر به فرد آشپزخانه شما می شود. البته فقط زیبایی در این مورد مهم نیست و شما باید به نکاتی دیگر نیز توجه کنید مثلا دیوارپوش آپز خانه شما باید در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد.

همچنین به علت وجود چربی و شست و شوی مداوم در این مکان باید از دیوارپوشی که در برابر مواد شوینده و سایش نیز مقاوم باشد. خوشبختانه با توجه به پیشرفتی که در دنیای معماری و دکوارسیون داخلی صورت گرفته است، شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. البته انتخاب دیوارپوش آشپزخانه سلیقه ای است و شما می توانید انتخاب های متفاوتی داشته باشید. امروزه دیگر تمام آشپزخانه را دیوار پوش نمی کنند مثلا لازم نیست پشت کابینت ها دیوارپوش نصب شود و می توان فقط قسمت هایی که خالی هست را کاور کرد که این موضوع می تواند از خیلی از هزینه ها جلوگیری کند.

انواع دیوارپوش آشپزخانه

دیوارپوش آشپزخانه را می توان از جنس های متفاوتی ساخت و در طراحی آشپزخانه به کار برد. مهم ترین انواع دیوارپوش ها عبارتند از:

  • چوب ( ام دی اف، هایگلاس، ممبران)
  • پی وی سی
  • رزین
  • استیل
  • کاشی
  • سنگ طبیعی و مصنوعی
  • شیشه
  • کاغذ دیواری
  • آینه

و ...

بررسی انواع دیوارپوش آشپزخانه

بررسی انواع دیوارپوش آشپزخانه

دیوارپوش آشپزخانه با انواع فراورده های چوب

یکی از سنتی و قدیمی ترین مصالح ساختمانی چوب می باشد. همچنین چوب یکی از با دوام ترین مصالحی است که در ساختمان ها استفاده می شود. از چوب می توان برای دیوارپوش استفاده کرد که یک پوشش جذاب و دیدنی می باشد. البته دیوارپوش های چوبی در انواع مختلف چون ام دی ام هایگلاس و ممبران ارائه می شود.

دیوار پوش ام دی اف هایگلاس و ممبران

این دو متریال دو تا از فراورده های مهم چوب می باشد که به تازگی از آن ها در دکوراسیون داخلی استفاده می شود مخصوصا در آشپزخانه ها طرفدار زیادی دارد. البته بیشتر از آن ها در کابینت ها استفاده می شود ولی در آشپزخانه های سنتی به عنوان دیوارپوش مورد استفاده قرار می گیرد. مشکل اساسی که این پوشش دارد این سات که به مرور لک روی آن ظاهر می شود که پاک نخواهد شد و اینکه در برابر حرارت نیز مقاوت خوبی ندارد.

دیوارپوش استیل یک دیوارپوش جذاب و مدرن

یکی از جذاب ترین و مدرن ترین دیوار پوش های آشپزخانه جنس استیل می باشد. این دیوارپوش ویژگی های زیادی دارد از جمله، شستشوی راحت، ظاهر مدرن و زیبا، مقاوم در برابر حرارت و رطوبت و همچنین لک هم روی آن ایجاد نمی شود. البته باتوجه به سلیقه ی طراح به دو سبک یا به صورت یک تکه یا استفاده از کاشی های استیل قابل اجرا می باشد.

کاشی یک دیوارپوش سنتی و محبوب

از محبوب ترین و قدیمی ترین دیوارپوش های آشپزخانه کاشی است. با اینکه سبک و جنس های جدید و جذاب روانه ی بازار شده است ولی این دیوارپوش همچنان طرفداران خودش را دارد. البته صنعت کاشی سازی با پیشرفت فوق العاده ای روبه رو است. کاشی در برابر همه چیز از جمله در برابر رطوبت، نور، حرارت، سرما، مواد شوینده و... مقاوم می باشد.

استفاده از کاشی بعنوان دیوارپوش سنتی برای آشپزخانه

استفاده از کاشی بعنوان دیوارپوش سنتی برای آشپزخانه

دیوارپوش از جنس سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

یکی از لوکس ترین دیوارپوش ها استفاده از سنگ طبیعی و مصنوعی می باشد که از تمام متریال ها گران تر و لوکس تر می باشد. این نوع پوشش یک زیبایی چشمگیر را برای آشپزخانه ی شما به ارمغان می آورد. دیوارپوش سنگ اغلب به صورت یک تکه یا اسلب، نمای آجری، صیقلی نشده استفاده می شود.

آینه یک دیوارپوش خاص

آینه کاری دیوار از زمان قدیم در ایران بوده است و جز فراموش نشدنی معماری ایرانی می باشد. امروزه از دیوارپوش های آینه ای در آشپزخانه ها استفاده می شود که یادآور بناهای قدیمی و تاریخی ایران می باشد. استفاده از دیوارپوش آینه ی یک ایده ی خاص و جذاب است.

کاغذ دیواری یا کاغذ دیوارپوش آشپزخانه

کاغذ دیواری یکی از محبوب ترین کاور های دیوار می باشد که بسیار استفاده می شود. ظاهر و طرح های زیبا و متنوع، مقاومت بالا و... آن را گزینه ی عالی برای انتخاب کرده است. البته شما برای استفاده آن در آشپزخانه باید از نوع پی وی سی استفاده کنید که در برابر آب و رطوبت مقاوم می باشد.

پی وی سی یک متریال نوین

یکی از پرکاربرد ترین مواد پلیمری در صنعت ساخت و ساز، پی وی سی می باشد. البته این متریال اولین بار با پنجره، درب و لوله وارد بازار شد ولی امروزه محصولات زیادی از این جنس ساخته شده است که یکی از آن ها دیوارپوش است که در برابر رطوبت، حرارت و ضربه بسیار مقاوم می باشد و یک گزینه ی عالی برای دیوارپوش آشپزخانه است.

دیوارپوش شیشه ای

یکی دیگر از پرکابرد ترین متریال ها در ساخت و ساز، شیشه است. البته استفاده به عنوان دیوارپوش یک انتخاب نادر است ولی می تواند یک گزینه باشد مخصوصا اگر به دنبال یک طرح خاص در آشپزخانه ی خود هستید شیشه یک گزینه ی عالی برای شما است.

رزین دیوارپوش مدرن و دیدنی

یکی دیگر از متریال های جدید و پرکاربرد که به تازگی وارد بازار شده است رزین اپوکسی می باشد که یک مواد پلیمری پرکاربرد می باشد. از رزین در جاهای مختلفی استفاده می شود. کفپوش ها رزین اپوکسی در انبارها، کارخانه ها، سال های ورزشی و... بسیار کاربردی می باشد. رزین در برابر نور، رطوبت، گرما، ضربه و... بسیار مقاوم می باشد همچنین خاصیت آنتی باکتریال دارد.

انواع دیوارپوش آشپزخانه آفن

انواع دیوارپوش آشپزخانه آفن

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama


سرعت لود کم صفحات در موبایل و از بین رفتن ترافیک سایت
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور روسیه
برگزار کننده بهترین تورهای روسیه
www.alefbatour.com

تور کوش آداسی
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما چارتر
ارائه دهنده بهترین بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

نصب دیوارپوش پی وی سی
چگونگی نصب دیوارپوش پی وی سی سی
www.azaran.com

طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان