در گذشته محیط کار بصورت خشک و رسمی طراحی میشد. علت این امر، نبود ایده های جدید برای طراحی محل کار و بیتوجهی مدیران شرکت ها و اداره ها عنوان میشود. خوشبختانه امروزه با ورود انواع ابزارهای طراحی و زیبایی، دکوراتیو محل کار به یکی از مهمترین اصول افزایش راندمان کاری تبدیل شده است. این اصول هر روز در حال تغییر بوده و کسانی که در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، باید به بروزرسانی اسلوب طراحی داخلی توجه داشته باشند. در زیر به نکاتی که برای طراحی داخلی دفتر کار، باید به آنها توجه شود، اشاره میکنیم:

1- دقت در انتخاب رنگ ها با توجه به حوزه فعالیت شرکت
رنگ به عنوان فاکتوری مهم در ایجاد طراحی مدرن محیط کار به شمار میرود. به همین دلیل در انتخاب رنگ باید به حوزه فعالیت سازمان یا شرکت دقت نمود.

2- نورپردازی در محیط کار
نورگیر بودن محیط کار تاثیر زیادی بر کارایی و راندمان پرسنل دارد. به این معنا که فقدان نورخورشید، محیط را تاریک نشان داده و موجب میشود تا کارکنان خود را از فضای خارج دور بدانند.

3- استفاده از مبلماناداری مناسب
در محیط های کاری، استفاده از مبلمان اداری ضرورت دارد. بهتر است از مبلمان های ارگونومیک استفاده شود. این نوع مبلمان راندمان کاری را افزایش داده و دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت را کاهش میدهد. همین امر، انرژی کارکنان را برای بهره وری بیشتر افزایش میدهد. وجود مبلمان مناسب برای کارکنانی که ساعتهای مدیدی را پشت میز نشسته اند و با رایانه کار میکنند، ضرورت دارد
4- 
استفاده از فایل ها و قفسه های مخصوص
برای نگهداری و بایگانی پوشه ها و پروندها وجود فایل و قفسه ضرورت دارد. هر یک از کارکنان باید فایل های مخصوص داشته باشند. بطوری که میان آنها مرز مشخص شده باشد. این کار به ایجاد نظم در محیط کار کمک میکند و استقلال کارکنان را به دنبال دارد.
5- 
توجه به زیبایی دیوارها و سقف 
دیوار تاثیر زیادی بر زیبایی محیط داخلی ساختمان دارند. در محیطهای کار باید رنگ دیوارها متناسب با روحیه کارکنان انتخاب شود بهتر است در قسمت هایی از دیوار، از کاغذ دیواری یا دیوارپوشزیبا استفاده شود. نصب قاب عکس یا تصاویری از طبیعت، به کارکنان روحیه میدهد. همچنین انتخاب  سقف کاذب مناسب محل کار شما  را شیکتر میکند

برای کسب اطلاع از قیمت میز مدیریت و مبلمان اداری با آذران تماس بگییرید