آسمان مجازی اتاق کودک یک گزینه خوب برای زیبا سازی اتاق و سرگرم کردن کودک می باشد. اتاق خواب مکان اختصاصی کودک برای بازی و استراحت است. بنابراین این اتاق باید با روحیات کودکانه مناسب بوده و محیطی گرم و دلنشین را برای او فراهم کند. آسمان مجازی می تواند رویاها و خیال بافی های فرزند شما را تقویت کند و خلاقیت های او را افزایش دهد. با آذران فضانما همراه باشید تا به معرفی بیشتر  آسمان مجازی اتاق کودک بپردازیم.

آسمان مجازی برای سقف اتاق کودک

آسمان مجازی برای سقف اتاق کودک

 

آسمان مجازی مناسب برای اتاق کودک چیست؟

آسمان مجازی در حقیقت نوعی سقف کاذب است که می توان بر روی آن از طرح های مختلف استفاده کرد. در مکان های مختلفی می توان از آسمان مجازی استفاده کرد که اتاق خواب کودک یکی از آنها است. برای اتاق کوک از طرح هایی استفاده می شود که دارای خصوصیات کودکانه و سرگرم کننده می باشد. پسربچه ها معمولا طرح های اکشن یا ورزشی را ترجیح می دهند و دخترها طرح های برخی طرح های کارتونی با رنگ های خاص را انتخاب می کنند. اما طرح های مشترک نیز برای هر دو جنس وجود دارد.

بر روی زیر ساخت فلزی این نوع سقف ها، طرح های متنوعی اجرا میشود و نورپردازی صورت میگیرد. در آخرین مرحله تایل های پلکسی روی طرح قرار میگیرد. به همین دلیل تنوع در طرح های آنها بسیار زیاد است. توجه داشته باشید که استفاده از نورهای زننده به مرور منجر به تشویش در ذهن کودکان میشود. لذا بهتر است از طرح های آرامش بخش و متناسب با روحیات آنها در آسمان مجازی استفاده شود.

آسمان مجازی اتاق کودک

آسمان مجازی اتاق کودک چگونه ساخته می شود؟

آسمان مجازی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از سازه سقف کاذب، تایل های تصویرسازی شده، و بخش نور پردازی.تایل ها در واقع بخش های تکه تکه هستند ک طرح مورد نظر شما بر روی ان چاپ می شود و با کنار هم چیدن تایل ها تصویر کامل می شود. تایل ها در اندازه ها و جنس های مختلفی وجود دارند و به همین دلیل دارای قیمت متفاوتی هستند. نورپردازی آسمان مجازی کودک هم به شکل های مختلفی انجام می شود. برای تامین نور می توان از لامپ های مهتابی، ال ای دی، اس ام دی و... استفاده کرد. انتخاب نور بسته به بودجه و سلیقه ی شما دارد.

اما سازه ی سقف کاذب مربع های هستند که در ابعاد 60 در 60، 30 در 30، یا 120 در 60 از جنس پروفیل یا نبشی ساخته می شوند. این سازه باید به سقف نصب شده و تایل ها بر روی آن قرار گیرد. شما می توانید با بزرگ شدن فرزندتان طرح اسمان مجازی اتاق او را نیز بدون هیچ مشکلی تغییر دهید. این طرح ها بسیار متنوع بوده و قیمت آنها بر اساس کیفیت ساخت و طرح های سفارشی می تواند متغیر باشد.

 

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

سقف های کاذب مناسب آشپزخانه

تفاوت سقف کاذب با کناف چیست؟

تفاوت لمینت و سقف کاذب پی وی سی در چیست؟

مزایای اسمان مجازی اتاق کودک

هر کس هدف خاص خود را از نصب آسمان مجازی دنبال می کند اما به طور کلی زیباسازی و روح بخشی به اتاق کودک از مهمترین دلایل آن محسوب می شود. این طرح ا می تواند باعث افزایش روحیه ی خیال پردازی کودک شود که در بلند مدت به بهبود سطح خلاقیت او کمک می کند. علاوه بر اینها استفاده از طرح های ارام بخش می تواند باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش در کودک یا نوجوان شود. اما سایر مزایای اسمان مجازی عبارتند از:

  • ضد آب بودن
  • نصب و تعویض سریع
  • تعمیرات آسان
  • عایق صوتی و حرارتی
  • ضد گرد و غبار بودن و...

سقف کشسان بهتر است یا آسمان مجازی اتاق کودک؟

نوعی دیگر از سقف های کاذب وجود دارد که از پارچه های پی وی سی ساخته شده است. خاصیت خاص این پارچه ها استحکام، خاصیت کششی و غیر قابل اشتعال بودن انهاست. طریقه نصب سقف کششی نیز به این شکل است که مقداری فاصله بین سقف اصلی و سقف کشسان ایجاد می شود و سپس نورپردازی در زیر یا روی ان انجام می شود. برای این کار نیز از رشته های اس ام دی یا آر جی بی، کریستال های سوارسکی نورپردازی دینامیک، هالوژن ها، فیبر های نوری، لوستر و دیگرانواع مختلف نورپردازی استفاده می شود.

اگر ارزان بودن سقف دکوراتیو برایتان اهمیت دارد، سقف های کشسان گزینه مناسب تری هستند. از نظر طرح و رنگ و ماندگاری تفاوت زیادی بین آسمان مجازی و کشسان وجود ندارد و هر دو برای اتاق کودک مناسب است.

سقف کشسان یا آسمان مجازی کودک

سقف کشسان یا آسمان مجازی کودک

 

قیمت آسمان مجازی برای اتاق کودک

اسمان مجازی این روزها تنوع بالایی در جنس ساخت، طرح سقف کاذب و همچنین طرح های چاپ شده را ارایه می دهد. قیمت نهایی اسمان مجازی کودک نیز بر اساس نوع جنس سقف کاذب و تایل ها، تعداد تایل ها و اندازه طرح، شکل طرح، جنس نورپردازی و... متفاوت می باشد. فراموش نکنید که به قیمت نهایی باید هزینه حمل و نقل و دستمزد کارگر و نصاب را نیز اضافه کنید. در هنگام خرید حتما در مورد ثابت ماندن رنگ تایل ها و خدمات پس از فروش انها از فروشنده سوال کنید.

خرید سقف کاذب اسمان مجازی کودک از آذران فضانما

آنچه تاکنون مطالعه کردید در مورد سقف کاذب آسمان مجازی اتاق کودک بود. شرکت آذران فضانما مفتخر است تا تجربه ی سالها تولید محصولات پی وی سی و پلکسی را به خریداران و علاقه مندان ارایه دهد. محصولات اذران فضا نما در زمینه محصولات پی وی سی شامل دیوارپوش پی وی سی، سقف کاذب پی وی سی، ابزار آلات پی وی سی و ابزار زیرسازی می باشد. تمامی محصولات این شرکت با گارانتی معتبر و بهترین قیمت خدمت خریداران محترم ارایه می شود.