آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

بررسی ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

اگر تاکنون با دیوارپوش های چرمی سروکار نداشته اید، پیشنهاد می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی بپردازیم. دیوارپوش های چرمی، مدل های لوکسی از دیوارکوب ها است که باعث ایجاد فضاهای خلاقانه و لوکسی برای شما خواهد شد. شما می توانید از این نوع پوشش ها برای جذاب تر کردن محیط خود استفاده کنید.

دیوارپوش های چرمی

دیوارپوش ها، یکی از اجزای بسیار پرکاربرد در طراحی دکوراسیون هستند که می توان از آن برای تزئین اتاق ها، سالن ها و قسمت های مختلف خانه استفاده نمود. استفاده از این نوع پوشش ها سبب می شود تا فضا و محیط دکوراسیون منزل شما متفاوت تر بنظر برسد و به همین دلیل، امروزه نمونه های استفاده از آن را در خانه های مدرن، سنتی و ... با طرح های مناسب با معماری ساختمان مشاهده می کنیم.

دیوارپوش های چرمی، عموما به عنوان مدل های لوکس در این دسته از پوشش ها شناخته می شوند و خود انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها و ویژگی های و کاربردهایی که دارند، می پردازیم. شما می توانید بسته به سلیقه ای که دارید، از این پوشش در طرح ها و رنگ بندی های مختلف، بسته به میزان بودجه و سبک دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش چرمی

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران پلاستیک دنبال نمایید

تزیین دیوار آشپزخانه با دیوارپوش pvc

تفاوت دیوارپوش پی وسی و ام دی اف چیست؟

معرفی مزایای دیوارپوش آجری در دکوراسیون خانگی

انواع دیوارپوش های چرمی

به طور کلی، دیوارپوش های چرمی در انواع پوشش های زیر دسته بندی می شوند که عبارتند از:

  • رولی: یکی از مدل های پرکاربرد در دیوارپوش های چرمی، مدل رولی است که معمولا از آن زمانی استفاده می شود که تمام فضای یک محیط پوشش داده شود. نوع رولی، همانند کاغذهای دیواری است و می تواند سطوح زیادی از دیوارهای منزل شما را پوشانده و جلوه زیباتری به آن ببخشد.

  • پنل: نوع پنلی، برخلاف رولی، برای پوشاندن بخشی های کمی از دیوار استفاده می شود.

  • تایل: همچنین مدل دیوارپوش تایل، میتواند برای لوکس تر شدن دیوارها و بخش های مختلف دکوراسیون خانه، برای سطوح کمتری استفاده شود.

نکته ای که لازم است در این قسمت به آن اشاره کنیم، آن است که بنا به تجربه، استفاده از دیوارپوش های چرمی، با توجه به اینه یک کالای لوکس نیز به شمار می روند، بهتر است تنها برای بخش های خاصی از دکوراسیون منزل استفاده شود. به عنوان مثال، شما می توانید برای دیوارهای پذیرایی، از طرح ها و رنگ بندی های این نوع پوشش ها استفاده کنید.

آشنایی با انواع دیوارپوش چرمی

آشنایی با انواع دیوارپوش چرمی

ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

اگر بخواهیم در مورد ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی مواردی را بیان کنیم، می توان گفت:

  • کیفیت بالا: یکی از مهمترین مواردی که باید برای ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی بیان نمود، کیفیت بالای این محصولات است که سبب شده است تا استفاده از آنها، فضای جذاب و شیکی را برای محیط به وجود آورد.

  • دیوارپوش های چرم با فضای محیط دوست هستند: یکی از ویژگی های منحصر به فرد دیوارپوش های چرمی، شناخته شدن آن به عنوان یک کالای دوستدار محیط زیست است که به همین خاطر، به جانداران آسیبی نمی رساند و باعث آلودگی شیمیایی محیط نمی شود زیرا جنس این نوع چرم ها طبیعی است.

  • دیوارپوش های چرمی گران تر هستند: معمولا به واسطه جنس چرم و کیفیت بالایی که این نوع پوشش ها دارند، قیمت بالایی بابت آن پرداخت می شود. 

  • فضاهای ابتکاری: وجود طرح و رنگ بندی های مختلف در این نوع دیوارپوش ها، سبب شده است تا از این پوشش بتوان برای فضاسازی های خلاقانه زیبایی در محیط استفاده کرد که نمونه های آن فضای جذابی را ایجاد می کند.

ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

مزایای استفاده از دیوارپوش چرمی

در ادامه بررسی مواردی که باید برای ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی بیان کرد، می توان گفت:

  • امکان استفاده در محیط های مختلف: همانطور که گفتیم، جذابیت و شیک بودن این نوع دیوارپوش های طبیعی، سبب شده است تا از آن علاوه بر اینکه دیوارهای منزل پوشش داده شود، برای فضاهای کاری به خصوص شرکت های خصوصی، بنا به معماری های مختلف ساختمان از این دیوارپوش استفاده کنند.

  • عایق صدا و حرارت: یکی از ویژگی های بسیار کاربردی این نوع دیوارپوش ها، عایق بودن آن است که از نظر عایق حرارتی و عایق صدا به خوبی عمل می کند و می تواند برا کاهش سروصدا در محیط های شلوغ مانند آپارتمان ها و اماکن پر رفت و آمد، بسیار مناسب باشد.

همچنین از دیگر مزایا و ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی می توان گفت:

  • رنگ بندی و طرح های مختلف

  • ابعاد و اندازه های گوناگون

  • قابلیت استفاده در دکوراسیون ها با معماری های مختلف

  • نصب آسان

مزایای استفاده از دیوارپوش چرمی

مزایای استفاده از دیوارپوش چرمی

بررسی ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی

به طور خلاصه می توان گفت:

  • استفاده در استودیوهای ضبط صدا و موسیقی: جالب است بدانید، در گذشته از دیوارکوب ها و پوشش های چرمی برای عایق صدا در استودیو های ضبط استفاده می شد. همانطور که گفتیم عایق بودن صوت باعث می شود تا استفاه از این پوشش جزو ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی دسته بندی شود.

  • مورد دیگری که می توان برای ویژگی ها و کاربردهای دیوارپوش چرمی بیان نمود، امکان استفاده از این پوشش برای زیباتر کردن محیط در بخش های مختلف خانه است که می تواند در قسمت پشت تلویزیون، دیوارهای پذیرایی، پشت تخت خواب و ... استفاده شود.

  • همچنین طرح ها و رنگ بندی های مختلف به این دیوارپوش امکان آن را می دهد تا در دکوراسیون ها با معماری های مختلف به کار گرفته شود.

  • کاربرد مهم دیگر پوشش های دیوارپوش چرمی، استفاده از آن برای دکوراسیون سازی به ویژه در مدل های سه بعدی دیوارپوش چرمی است که سبب می شود تا محیط مناسبی برای کارهای گرافیکی مانند استودیوهای ضبط خانگی ایجاد شود.

  • اگر قصد دارید تا بازتاب نور را در یک محیط کاهش دهید، می توانید از این دیوارپوش های چرمی استفاده کنید که می تواند به فضاسازی یکنواخت، با بازتاب کمتر نوری که دارند، کمک کند.

نصب دیوارپوش ها

قبل از اینکه اقدام به نصب دیوارپوش های چرمی نمایید، بایستی یک سری کارها برای زمینه سازی نصب دیوارپوش ها انجام شود. به عنوان مثال برای استفاده از دیوارپوش های رولی چرمی، پیشنهاد می شود تا زمینه سازی برای آن با کمک کاغذهای دیواری انجام شود که این کار را می توانید به کمک نصاب ها انجام دهید. همچنین برای استفاده و نصب دیوارپوش های پنل و تایل چرم، بهتر است از نصاب های پنل کامپوزیتی برای بسترسازی این دیوارپوش ها استفاده شود تا رول و پیچ به دیوار پلاک گردد.

پربازدیدترین مقالات مجموعه آذران را در این بخش دنبال نمایید

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

استفاده از سقف کاذب در مغازه های مدرن

انواع پارتیشن اداری و مزایا و معایب آن ها

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

راهنمای خرید بهترین کفپوش برای فضای اداری

بهترین کفپوش اداری کدام است؟ امروزه بسیاری از مردم به دنبال یافتن پاسخ مناسبی برای این سوال هستند و قصد دارند تا یکی از شیک ترین و مقاوم ترین انواع کفپوش ها را تهیه نمایند. شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راهنمای خرید اینترنتی بهترین کفپوش ها برای فضای اداری، با ما همراه بوده و از همین وب سایت سفارش تان را به ثبت برسانید.

بهترین کفپوش اداری کدام است؟

بهترین کفپوش اداری کدام است؟ آیا شما نیز به دنبال راهنمای خرید اینترنتی بهترین کفپوش ها برای فضای اداری خود هستید؟ شما می توانید مطالب درج شده در این وب سایت را با دقت مورد مطالعه قرار داده و جالب ترین پاسخ را برای سوال بهترین کفپوش اداری کدام است؟ به دست آورید.

استفاده از مناسب ترین و بهترین انواع کفپوش های اداری، یکی از مهمترین و اصلی ترین دغدغه های بسیاری از مدیران در روزهای اخیر می باشد. اگر شما نیز قصد دارید تا با کمترین هزینه های ممکن اقدام به تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی اداره خود داشته باشید، می توانید چنین فرصت طلایی و بی نظیری را از دست نداده و با تهیه مناسب ترین انواع کفپوش های اداری، به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنید. از بهترین و ایده آل ترین انواع کفپوش های اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفپوش های اداری اپوکسی
  • کفپوش های اداری پی وی سی
  • کفپوش های اداری وینیل
  • کفپوش های اداری تایل

افرادی که دوست دارند تا پاسخ مناسبی را برای سوال بهترین کفپوش اداری کدام است؟ پیدا کنند، می توانند راجع به هر یک از انواع کفپوش های اداری مذکور در فوق اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و سپس اقدامات مربوط به خرید را انجام دهند.  در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راهنمای خرید اینترنتی بهترین کفپوش ها برای فضای اداری اطلاعات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

کفپوش مناسب برای محیط اداری

کفپوش مناسب برای محیط اداری

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از شرکت آذران دنبال نمایید

آشنایی با تایل کف کاذب در هواپیما

اهمیت کف کاذب اتاق برق چیست؟

آیا دلایل استفاده از کف کاذب را می دانید

ویژگی های بهترین کفپوش اداری کدام است؟

یکی از بهترین و بی نظیرترین انواع کفپوش های اداری را کفپوش های اپوکسی شکل داده است که این مدل از کفپوش ها دارای مهمترین ویژگی ها هستند که از اصلی ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر حشرات موذی
  • مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
  • داشتن کاربرد بسیار متنوع
  • نگهداری و نظافت بسیار راحت
  • مقرون به صرف بودن

حال شما نیز می توانید با توجه به این ویژگی ها و مشخصات مربوط به کفپوش های اداری اپوکسی، بهترین و شیک ترین رنگ مربوط به این کفپوش ها را تهیه کرده و آن را با خیال راحت تهیه و خریداری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که کفپوش های اداری مذکور از دوام بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و شما می توانید مقاوم ترین و باکیفیت ترین این محصولات را از همین وب سایت ما تهیه کنید.

کفپوش های اداری پی وی سی

بهترین کفپوش اداری کدام است؟ و باکیفیت ترین انواع کفپوش های اداری را از کجا می توان تهیه و خریداری کنید؟

از دیگر انواع کفپوش های اداری می توان به کفپوش های پی وی سی اشاره کرد از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های مربوط به انواع کفپوش های اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر لغزندگی
  • بهترین و مناسب ترین عایق حرارت و صوتی
  • داشتن دوام بسیار بی نظیر
  • مناسب برای استفاده در باشگاه های ورزشی و بیمارستان ها
  • ضد صدا بودن
  • داشتن استحکام بسیار فوق العاده

انواع کفپوش مناسب برای محیط اداری

انواع کفپوش مناسب برای محیط اداری

کفپوش های اداری وینیل

بهترین کفپوش اداری کدام است؟ و ارزان ترین انواع کفپوش های اداری را از کجا می توان تهیه و خریداری کرد؟

کفپوش های اداری وینیل از دیگر بهترین و پرفروش ترین انواع کفپوش های موجود در بازار می باشد که از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار بوده و شما می توانید بهترین و شیک ترین این مدل از کفپوش های اداری را به راحتی از همین وب سایت اینترنتی پیش روی خود تهیه و خریداری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که قیمت مربوط به کفپوش های اداری وینیل بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و این امر از مهمترین ویژگی های مربوط به کفپوش های اداری وینیل می باشد.

کفپوش های اداری تایل

بهترین کفپوش اداری کدام است؟ افرادی که به دنبال راهنمای خرید اینترنتی بهترین کفپوش ها برای فضای اداری هستند، می توانند کفپوش های اداری تایل را در اولویت های خود قرار داده و باکیفیت ترین و مقاوم ترین این تجهیزات و مصالح ساختمانی را تهیه و خریداری کنند. مقاومت و استقامت مربوط به کفپوش های اداری تایل بسیار بالا بوده و شما می توانید با توجه به بودجه ی در اختیار خود، بهترین و ایده آل ترین انواع کفپوش های اداری تایل را تهیه و خریداری کنید. همچنین می توانید تصاویر مربوط به کفپوش های اداری تایل را از همین وب سایت مورد بررسی قرار دهید.

خرید بهترین کفپوش برای فضای اداری، بهترین کفپوش اداری کدام است؟

اگر شما هم به دنبال راهنمای خرید اینترنتی بهترین کفپوش ها برای فضای اداری خود هستید، می توانید از همین وب سایت اینترنتی پیش روی خود، هر یک از انواع کفپوش های اداری را با دقت بیشتری مورد بررسی و مقایسه قرار داده و سپس با در نظر گرفتن قدرت مالی در اختیار خود و علاقه مندی که دارید، بهترین و مناسب ترین این کفپوش های اداری را تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید. ما نیز سعی بر آن داریم تا بهترین و باکیفیت ترین انواع کفپوش های اداری را برای شما به ارمغان آورده و شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کفپوش های اداری، با همکاران ما در تماس و ارتباط باشید.

خرید بهترین کفپوش برای محیط اداری

خرید بهترین کفپوش برای محیط اداری

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

سقف های کاذب مناسب آشپزخانه

چگونگی نصب دیوار پوش پی وی سی

آسمان مجازی یا سقف کاذب تصویری چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در چیست؟

امروزه کفپوش های متفاوتی در منازل، شرکت ها و دیگر مکان ها استفاده می شود که نام های متفاوتی دارند. در بین این نام های کفپوش ها حتما نام پارکت چوبی را شنیده اید و شاید بخواهید تفاوت کفپوش با پارکت چوبی را بدانید. کفپوش ها در طرح ها و رنگ های مختلف اما از جنس پلاستیک هستند و همانند برچسب زمین را فرش می کنند اما پارکت ها چوبی بوده و همانند نر و مادگی قطعه های آنها را باید در کنار هم قرا دهید.

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی

با توجه به اینکه پارکت ها از جنس چوب هستند و رواج زندگی شهری که انسان ها را از طبیعت به دور نگه داشته است علاقه افراد به استفاده از پارکت های چوبی را زیاد کرده است به نوعی استفاده از پارکت های چوبی در منازل هم افکار انسان ها را به طبیعت نزدیک تر کرده و آرامش را به همراه خود می آورد و هم زندگی لوکسی را به نمایش می گذارد. کفپوش های دیگری که برای کف منازل استفاده می شوند پلاستیکی بوده و همچنین ظاهری لوکس را با خود ندارند به نوعی تنها سازه ای شبیه به پارکت دارند همچنین همانند پارکت های چوبی تجدید پذیر نمی باشند و همانند دیگر زندگی های ماشینی نیز می باشند.

تفاوت کفپوش ها

کفپوش ها انواع مختلفی دارند که می توان از آنها به لمینت اشاره کرد اما چیزی که وجه اشتراک تمام کفپوش ها محسوب می شود مواد تشکیل دهنده آنها است که از فرمالدئیدها و سایر پلیمر های سمی ساخته شده است. اما اصلی ترین تفاوت کفپوش با پارکت چوبی این است که پارکت ها از چوب طبیعی ساخته شده اند که بیشتر می توان به درخت بلوط اشاره کرد.

از شرکت هایی که صد در صد چوب در پارکت های خود استفاده می کنند می توان به باورک سوئیس، یانکز دانمارک، نوردیک فنلاند و کیهر سوئد اشاره کرد. پارکت ها را از کاج هم می سازند اما طی تحقیقات به عمل آمده و سال ها استفاده مشتریان به این نتیجه رسیده اند که اگر از درخت بلوط استفاده کنند به دلیل مقاومت بالا و رشد کندی که دارد بسیار مناسب تر است.

آشنایی با تفاوت کفپوش و پارکت چوبیآشنایی با تفاوت کفپوش و پارکت چوبی

پارکت های چوبی

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی بعضی موقع ها تنها در پارکت های تمام چوب و پارکت های نیمه استفاده شده از چوب خلاصه می شوند که در گروه کفپوش ها قرار می گیرند. پارکت های چوبی را با توجه به اینکه از چوب های متنوعی می سازند در طرح های مختلفی هستند به طوری که به طور مثال رگه ها و یا رنگ های آنها متفاوت  است. همچنین از ویژگی های بارز پارکت ها می توان به  تنوع در نوع چوب، سایز، چیدمان قابل اجرا، قابلیت ساب و لاک زدن و … اشاره کرد.

با توجه به اینکه بعضی مکان ها و ساختمان ها سیستم هایی مانند گرمایش از کف دارند باید طراحان در زمان خرید پارکت ها به نوع آنها توجه بیشتری کنند. یکی از مواردی که در مورد پارکت ها باید رعایت کرد دور کردن آنها از آب است که به طور مستقیم آب را روی آنها نریزیم زیرا خاصیت جذب رطوبت از محیط اطراف را دارند و آن را به صورت مایع یا بخار در خود نگه می دارند که به این حالت عمل هیگروسکوپیک نیز می گویند.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران دنبال نمایید

معرفی انواع کفپوش ها

تفاوت پارکت و کف کاذب پی وی سی در چیست؟

تفاوت بین کفپوش های پارکت چوبی و پارکت لمینت

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در نصب

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در نصب راحت کفپوش ها در منزل نسبت به پارکت ها است و اگر بخواهیم کفپوش ها را با پارکت عوض کنیم تحول عظیمی در فضای خود شاهد خواهید بود. به نوعی می توان گفت برای تغییر در دکور خانه تنها می توان پارکت را جایگزین کرد و تغییرات اساسی را شاهد بود.

پارکت ها با توجه به نوع و ابعاد و فینیشینگ نوع نصبشان متفاوت است به طوریکه می توان آنها را به صورت های جناغی، شطرنجی، خشتی (آجری) و یا حتی ترکیبی نصب کرد. کفپوش ها معمولا با کمک چسب و یا به صورت برچسب مانند هستند و بسیار راحت تر می توان آنها را نصب کرد.

تفاوت کفپوش و پارکت چوبی در نصبتفاوت کفپوش و پارکت چوبی در نصب

تفاوت کفپوش لمینت با پارکت چوبی

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی بسیار زیاد است اما اگر بخواهیم پارکت چوبی را با کفپوش لمینت مقایسه کنیم می توان به مواردی اشاره کرد که شامل موارد زیر است؟

  •  کفپوش ها دارای طرح های متنوع و با رنگبندی مختلفی می باشند
  •  دوام زیاد و طولانی نسبت به پارکت دارند
  • لمینت ها به دلیل داشتن فوم در زیر خود در هنگام نصب به نوعی عایق صدا می شوند که این موضوع در پارکت ها صدق نمی کند.
  • هزینه پارکت لمینت برای نصب در مقایسه با نصب پارکت چوبی بسیار پایین تر است.
  • عدم صدمه دیدن کف اتاق بخاطر استفاده نکردن از چسب هنگام نصب
  •  سهولت جمع آوری و نصب مجدد
  •  مقاومت بالا در برابر خراش توسط اجسام نوک تیز
  •  نصب آسان و سرعت بالای نصب در محل مورد نظر نسبت به پارکت چوبی
  •  تنوع فوم هایی که می توان در زیر لمینت ها بکار برد
  •  اصلی ترین تفاوت کفپوش با پارکت چوبی مناسب بودن کفپوش ها برای بسیاری از مراکز از جمله سالن های ورزشی
  •  پارکت لمینت در برابر آب و رطوبت دوام بالایی داشته و بر عکس پارکت چوبی قرارگیری در این شرایط مشکلی را برای آن بوجود نخواهد آورد.
  • در صورت سالم بودن قابلیت جداسازی و نصب پارکت لمینت در محیطی دیگر 

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در قیمت

کفپوش ها انواع متنوعی هستند اما در بین آنها کفپوشی که از همه ارزانتر است لمینت می باشد و همانطور که بارها هم در توضیحات گفته شد با توجه به استفاده از چوب طبیعی در پارکت ها دارای بالاترین قیمت نیز می باشند. اما نکته مهم کاربردی است که شما از این کفپوش های چوبی و پلاستیکی انتظار دارید آنزمان می توانید با توجه به قیمت آن خریداری کنید.

تفاوت کفپوش با پارکت چوبی در قیمتتفاوت کفپوش با پارکت چوبی در قیمت

 

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت سقف کاذب با کناف چیست؟

تفاوت دیوارپوش پی وسی و ام دی اف چیست؟

مزایای دیوارپوش با روکش پی وی سی چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
azaran fazanama

نمای کرتین وال چیست و چه تفاوتی با دیگر نماهای ساختمان دارد

مشخصه اصلی یک ساختمان نمای آن می باشد .نمای ساختمان از مصالح مختلفی مانند آجر، سنگ، بتن، چوب، شیشه، فلز و ... ساخته می شود. در این مقاله به بررسی نمای کرتین وال و تفاوت آن با دیگر نماها می پردازیم. نمای ساختمان پوسته خارجی ساختمان می باشد و از ساختمان در برابر عوامل جوی مانند باد و باران، طوفان، تابش نور خورشید و ... محافظت می کند نقش اصلی در زیبایی پوسته خارجی ساختمان را دارد.

تاریخچه تولید نمای کرتین وال

در قرن نوزدهم همراه با تغییرات شیوه معماری، در کاربرد مصالح ساختمانی نیز تغییرات عمده ای به وجود آمد. استفاده از نماهای شیشه به تدریج در قرن نوزدهم رواج پیدا کرد سپس با استفاده از آلومینیم به عنوان متریال اصلی و قاب دور شیشه ها نمای کراتین وال یا همان دیوار پرده ای به وجود آمد. از همان ابتدا از این نما در ساختمان های بزرگ تجاری و اداری استفاده می شد.

نمای کرتین وال و تاریخچه آننمای کرتین وال و تاریخچه آن

نمای کرتین وال چیست؟

ساختار نمای کرتین وال از شاسی ها و لامل هایی تشکیل شده است که شیشه را بر روی آن نصب می کنند. در واقع نمای کرتین وال همان نمای شیشه ای است و ویژگی اصلی آن این است که وزن شیشه به ساختمان وارد نمی شود بلکه به شاسی ها و لامل ها وارد می شود و همین امر سبب سبک شدن ساختمان می شود و مقاومت آن در برابر زلزله بیشتر می شود. همانطور که گفته شد لامل ها، استراکچر نمای کرتین وال هستند و معمولا از جنس آلومینیم، چوب و فولاد ساخته می شوند لامل هایی که از جنس آلومینیوم هستند بسیار بهتر از مصالح دیگر هستند.

برای ساختن نمای کرتین وال معمولا از لامل های آلومینیومی استفاده می شود زیرا چوب و فولاد وزن بالایی دارند و پس از مدتی دچار خوردگی می شوند اما آلومینیم دارای مقاومت و استحکام خوبی است علاوه بر آن سبک است و لامل ها به راحتی بر روی هم چفت می شوند به همین علت عایق صوتی و حرارتی هستند.

نمای کرتین وال به دو صورت بر روی ساختمان نصب می شوند:

  1. به صورت فریم لیس: قاب های دور شیشه مشخص نیست و در نما فقط شیشه بدون خطوط قاب دیده میشود.
  2. به صورت فیس کپ: قاب دور شیشه در نما دیده می شود.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از شرکت آذران فضانما دنبال نمایید

نمای زیبا برای ساختمان های بزرگ

آشنایی با انواع نمای بیرونی ساختمان

آشنایی با ویژگی و مزایای نمای پی وی سی

نمای کرتین وال و تفاوت آن با دیگر نماها چیست؟

سازه کرتین وال یک ساختار جداگانه دارد.نحوه تولید نمای کرتین وال به این صورت است که وزن حاصل از شیشه های نما به ساختمان وارد نمی شود در واقع این بار را لامل ها و شاسی ها تحمل می کنند. نمای کرتین وال و تفاوت آن با دیگر نماها این است که یک ساختار مستحکم جداگانه دارد وزن نما توسط سازه ساختمان تحمل نمی شود.در صورتی که نمای سنگی، چوبی، فولادی، کامپوزیت و... روی دیوار خارجی ساختمان نصب می شوند و یک بار اضافی را به ساختمان تحمیل می کنند.

نمای کرتین وال و تفاوت ان با دیگر نماهانمای کرتین وال و تفاوت ان با دیگر نماها

نمای کرتین وال و تفاوت آن با دیگر نماهای شیشه ای چیست؟

  • نمای کرتین وال و تفاوت آن با دیگر نماها این است که هزینه نصب یک شیشه دوجداره در ساختمان نصف هزینه نمای کرتین وال است.برای نصب و ساخت کراتین وال نیاز به نیروی متخصص و ماهر همچنین ماشین های سنگین مانند جرثقیل  است در صورتی که شیشه دوجداره به راحتی توسط یک بنای معمولی قابل نصب است.
  • ساختار کرتین وال به صورت ایستا می باشد و صرفا بار خود و بار ناشی از فشار هوا را تحمل می کند.اما نمای شیشه ای به دیوار ساختمان نصب می شود و ساختمان علاوه بر وزن خود باید وزن شیشه را نیز تحمل کند.
  • از دیگر تفاوت نمای کرتین وال با دیگر نماها می توان به این مورد اشاره کرد که نمای کرتین وال در مقابل زلزله، رطوبت، گرما، باد و باران و ... مقاومت بالایی دارند اما نماهای شیشه ای به نسبت نماهای کرتین وال مقاومت کمتری دارند. هزینه های مراقبت، تعمیر و نگهداری نمای کرتین وال نسبت به سایر نماهای شیشه ای بسیار پایین تر است
  • نمای کرتین وال و تفاوت آن با دیگر نماها این است که نصب کرتین وال ها در خارج ساختمان به وسیله جرثقیل انجام می شود و به لبه دال های بتنی آویزان می شود. اما نماهای شیشه ای به دال های بتنی نصب می شود و از داخل ساختمان براحتی قابل اجرا است.
  • از نمای کرتین وال در ساختمان های تجاری استفاده می شود .اما نماهای شیشه ای در ساختمان مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • نماهای شیشه ای در ساختمان های مسکونی با کف در ارتباط هستند اما نمای کرتین وال به صورت یکپارچه و متمرکز توسط جرثقیل بر روی نمای ساختمان قرار داده می شوند.

تفاوت نمای کرتین وال با نمای شیشه ایتفاوت نمای کرتین وال با نمای شیشه ای

وظیفه لامل ها در نمای کرتین وال چیست؟

لامل ها به زبان ساده قاب دور نمای کرتین وال هستند.لامل ها به دوبخش تقسیم می شوند لامل های افقی که در اصطلاح فنی به آن ترنسم می گویند و لامل های عمودی که به آن ها مولیون می گویند.لامل های افقی یا ترنسم در سایز های طولی کوچکتری تولید می شوند و لامل های عمودی مولیون ها از آنجایی که عمده بار نمای کرتین وال بر روی آن ها می باشد دارای طول بیشتری نسبت به ترنسم ها هستند.

لامل ها از نظر جنس و برند متفاوت هستند در بسیاری از کشورها کارگاه های تولید لامل وجود دارد اما بهترین تولید کننده لامل ها کشور آلمان است.لامل ها دارای شیارهای هستند که شیشه به راحتی بر روی لامل های عمودی و افقی چفت می شوند این شیار ها به صورتی طراحی شدند که فضای مابین شیشه و شیار را با لاستیک هایی پوشش می دهند که سبب می شود نمای کرتین وال عایق صوتی ،حرارتی و رطوبتی خوبی شود.

انواع نمای کرتین وال

  • نمای فیس کپ: در این نوع نما شیشه ها مستقیم بر روی لامل ها قرار می گیرند و به وسیله درپوش ها بر روی لامل ها فیکس می شوند.این روش خود به دو روش نیمه درپوش دار و درپوش دار کامل تقسیم می شود.
  • نمای فریم لس: شیشه با استفاده از یک قاب آلومینیومی به سازه متصل می شود.
  • نمای یو چنل: این نما از انواع بسیار سبک و مقرون به صرفه نماهای کرتین وال است که در ساختمان های با ارتفاع کم قابل اجرا می باشد.

انواع نمای کرتین والانواع نمای کرتین وال

     

    پر بازدیدترین مطالب شرکت آذران پلاستیک را در این بخش دنبال نمایید

    تزیین دیوار آشپزخانه با دیوارپوش pvc

    نحوه تمیز کاری و نگهداری انواع دیوارپوش ها

    چگونگی ساخت سقف کاذب پی وی سی طرح چوب

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    azaran fazanama


    سرعت لود کم صفحات در موبایل و از بین رفتن ترافیک سایت
    شرکت پیام آوران پارسیان
    www.papgroup.ir

    تور روسیه
    برگزار کننده بهترین تورهای روسیه
    www.alefbatour.com

    تور کوش آداسی
    آژانس هواپیمایی مهرپرواز
    www.mehrparvaz.com

    بلیط هواپیما چارتر
    ارائه دهنده بهترین بلیط هواپیما چارتری
    www.Trip.ir

    نصب دیوارپوش پی وی سی
    چگونگی نصب دیوارپوش پی وی سی سی
    www.azaran.com

    طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان