دیوارپوش ها و سقف های کاذب در انواع متنوع پی وی سی، ماربل شیت، کامپوتایل و ... تولید و اجرا می شوند که هرکدام را با ویژگی ها و کاربردهایی که دارند می توان در فضاهای مد نظر استفاده کرد. یکی از انواع دیوارپوش و سقف کاذب مورد استفاده در ساختمان و دکوراسیون داخلی منازل، دیوارپوش و سقف کامپوتایل است.

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در آذران فضانما تهیه شده است، قصد داریم شما عزیزان را با ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای دیوارپوش و سقف کاذب کامپوتایل بیشتر آشنا کنیم.

دیوارپوش و سقف کامپوتایل چیست؟

از عناصر پر مصرف این روزهای ساختمان ها، استفاده از دیوار پوش می باشد. دیوارپوش یا دیوارکوب ها، پوشش های به کار رفته بر روی دیوار هستند که در انواع طرح و رنگ ها به کار رفته است. افرادی که قصد تغییر دکوراسیون منزل و یا محیط اداری خود را دارند، می توانند مناسب ترین دیوارپوشی که مد نظر دارند را انتخاب کرده و از آن برای ایجاد دکوراسیون جدید استفاده کنند.

در تعریف اصلی و کلی باید بگوییم که سقف های کامپوتایل که به عنوان تایل ها در اندازه های مختلف در سقف ها به عنوان سقف های کاذب استفاده می شوند بسیار پرطرفدار می باشند این تایل ها را در دیوار ها به عنوان دیوارپوش های pvc نیز هم استفاده می کنند.

یکی از ویژگی هایی که در این تایل ها وجود دارد قابلیت جابجایی چند باره آنها می باشد که در صورت دلخواه پس از اجرای این تایل ها در صورت سالم بودن می توان دوباره آنها را باز کرده و به جای دیگری انتقال داد و این کار را در صورت سالم بودن می توان تا چندین بار تکرار کرد.

با دیوارپوش و سقف های کامپوتایل بیشتر آشنا شوید

دیوارپوش و سقف کامپوتایل | ویژگی و مزایای آن

ویژگی های دیوارپوش و سقف کاذب کامپوتایل

دیوارپوش ها و همینطور سقف های کامپوتایل دارای قابلیت های بالایی هستند که یکی از ویژگی های بارز آنها این است که امکان دسترسی به تاسیسات سقفی و دیواری بسیار آسان می باشد. از دیگر مزایای استفاده از سقف و دیوارپوش کامپوتایل می توان به این مورد اشاره کرد که بعد از نصب می توان تایل مورد نظر را جابجا کرد و یا حتی برداشت.

از دیگر ویژگی های بارز استفاده از دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان به سرعت نصب بالای آنها اشاره کرد که در عین سادگی و سرعت بالا در نصب جذابیت فضا را بالا می برند.

دیوارپوش و سقف کامپوتایل دارای خاصیت عایق صوتی بوده که به نوعی می توان در دسته سقف های آکوستیکی این محصول را جای داد، از بین ویژگی های دیگر این محصول قابلیت نظافت آسان آنها به چشم می خورد که به راحتی با کمک مایعات ضد عفونی کننده می توان آنها را تمیز کرد و این امر برای مکان هایی که باید نظافت را به طور مداوم انجام داد مناسب است با توجه به تمام ویژگی های نام برده می توان به طول عمر بالای پانل ها پی برد البته فراموش نکنید که می توان از این پانل ها برای نورپردازی مدولار استفاده کرد.

ساختار سقف های کامپوتایل

ساختار متریال سقف کامپوتایل به این صورت است که در برابر زلزله از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و از این تایل ها برای مناطق زلزله خیر استفاده می شود. زیرا وزن هر یک از تایل ها 3.5 کیلوگرم بوده و از موادی چون کامپوزیت smc و الیاف رزین با ضخامت 3 میلی متر ساخته شده است.

محل نصب دیوار و سقف کامپوتایل

تایل های کامپوتایل در ابعاد و اندازه و همینطور شکل های مختلف تولید شده که می توان از آنها در مکان های مختلف استفاده کرد. از کاربردهای دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

  • دفتر های اداری
  • محل های مسکونی
  • ایستگاه های مترو
  • فرودگاه
  • مراکز درمانی
  • هتل ها
  • سالن اجتماعات
  • واحد های تجاری

با دیوارپوش و سقف های کامپوتایل بیشتر آشنا شوید

مزایای استفاده از دیوارپوش و سقف کامپوتایل

قیمت نصب دیوارپوش و سقف کامپوتایل

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که عوامل موثر بر قیمت دیوارپوش کامپوتایل و همینطور بر قیمت سقف کاذب کامپوتایل چه مواردی هستند؟

تمام هزینه ساخت و نصب سقف کاذب را متخصص بر اساس طراحی، ساخت و نصب سقف کاذب پیشنهاد می دهد و قیمت ها بر اساس تعرفه اتحادیه تعیین شده است.

هزینه و قیمت سقف کاذب بسته به نوع سقف، طراحی مورد نظر شما، حجم طراحی، مکانی که می خواهید برای آن نصب سقف کاذب انجام دهید (سقف کاذب سرویس بهداشتی و یا سقف کاذب پذیرایی) متفاوت می باشد.

قیمت ثابت و قطعی ای برای هزینه نصب دیوارپوش های PVC وجود ندارد. چون قیمت نصب به عوامل مختلفی بستگی دارد. در بیانی واضح تر باید بگوییم متر مربع دیوارهای مورد نظر، نوع و مرغوبیت متریال انتخاب شده برای دیوارپوش، طرح و مدل مد نظر، نوع نصب دیوارپوش PVC و زیرسازی هایی که برای آن انجام می شود، در هزینه نصب دیوار پوش تاثیرگذار می باشد.

مزایای نصب دیوارپوش و سقف های کامپوتایل

از مزایای نصب و اجرای دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از رنگ الکترواستاتیک جهت مقاومت در برابر خوردگی، مایعات و رطوبت باعث که افزایش دوام این تایل ها می شود.
  • دارای اشکال مختلفی همچون آجر نما، دایره ای، موج و یا حصیری جهت استفاده در مکان های مختلف
  • امکان ترکیب کردن تایل ها با دیگر مصالح کاذب
  • دارای مقاومت بالا در برابر مایعات
  • ضد باکتری و ضد میکروب بودن کامپوتایل ها
  • امکان نظافت راحت
  • مقاومت در برابر آتش سوزی
  • سرعت نصب بالا و آسان

با دیوارپوش و سقف های کامپوتایل بیشتر آشنا شوید

خرید انواع دیوارپوش و سقف کاذب آذران فضانما

خرید انواع دیوارپوش و سقف کاذب

اگر به دنبال خرید انواع دیواپوش و سقف های کاذب در متریال های پی وی سی، ماربل شیت، کامپوتایل و ... هستید، ما به شما شرکت آذران را معرفی میکنیم. با مراجعه با وب سایت مجموعه آذران فضانما (www.azaran.com) می توانید هر یک از محصولات تولیدی این شرکت مانند دیوارپوش پی وی سی، انواع سقف کاذب PVC، انواع مبلمان اداری، انواع محصولات کف مانند پارکت و کف کاذب و ... را با کیفیت و قیمت عالی از این مجموعه خریداری کنید.

دپارتمان طراحی شرکت آذران فضانما ( آفن ) یکی از فعال ترین واحدها در این مجموعه می باشد. یک تیم حرفه ای از آرشیتکت ها و طراحان داخلی که در کنار ارائه خدمات طراحی، به منظور آشنایی و اشراف کارفرمایان به محیط زندگی و فضای کاری خود اقدام به ارایه تصاویر سه بعدی در ابعاد واقعی می نمایند.

این مجموعه در کنار واحد نظارت به منظور اطلاع و آشنایی کارفرمایان خود اعم از مهندسین مشاور و مجریان ساختمان، در موارد خاصی اقدام به تهیه دستورالعمل منطبق بر استانداردها نموده است که قبل از اجرای هر پروژه، نقشه ها، اسناد و مدارک مرتبط را در اختیار ایشان قرار می دهد.