دیوارپوش پی وی سی یکی از گزینه های پرطرفدار برای زیباتر کردن هر چه بیشتر دیوارهاست. این دیوارپوش ها علاوه بر جذابیت زیادی که دارند، بسیار مقرون به صرفه هستند و هزینه لازم برای بازسازی دکوراسیون را کاهش می دهند. در ادامه راجع به این نوع دیوارپوش و مزایا و ویژگی های آن صحبت می شود.


دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی

در ابتدا کمی راجع به پی وی سی صحبت می کنیم تا با این ماده ساختمانی بیشتر آشنا شوید. پی وی سی به عنوان یک ماده ساختمانی شناخته می شود که این روزها کاربرد فراوانی در این عرصه پیدا کرده است، پی وی سی جایگزین مناسبی برای خاک رس و چوب است که از پلاستیک فشرده ساخته شده است. در سال های اخیر اقدام به ساخت دیوارپوش از این ماده کرده اند که طرح ها و رنگ های متنوعی نیز در این خصوص ارائه شده است. اگر برای بازسازی و یا طراحی دکوراسیون داخلی از دیوارپوش پی وی سی استفاده کنید، دستتان برای اجرای طرح های گوناگون باز است و این می تواند از مزیت های اصلی این دیوارپوش باشد.

دیوارپوش پی وی سی

قیمت دیوار پوش پی وی سی

قیمت این نوع دیوارپوش به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می شود:

جنس دیوارپوش

سطح کیفی دیوارپوش

زیرسازی دیوار، در این مورد اگر دیوار گچی باشد نیازی به زیرسازی نیست و مطمئنا هزینه ای هم در این خصوص به همراه ندارد اما اگر دیوار با کاشی و سرامیک پوشانده شده باشد، نیاز به زیرسازی دارد و هزینه آن بر قیمت اجرایی کردن دیوارپوش افزوده خواهد شد.

مساحت و ابعاد دیوار

ناگفته نماند که برای اجرای این نوع دیوارپوش باید از افراد متخصص خبره استفاده نمایید، در صورت بهره گیری از نیروی غیر متخصص ممکن است مجبور به صرف هزینه های چند برابری در این خصوص شوید.

مزایای استفاده از دیوارپوش پی وی سی

در این بخش به مزایای دیوارپوش پی وی سی برای به کار گیری در ساختمان اشاره می شود، برخی از این مزایا عبارتند از: عایق بودن در برابر رطوبت، که این موضوع می تواند روند به کار گیری آن ها در حمام و سرویس بهداشتی را تسهیل کند. استفاده به عنوان دیوار کاذب برای تفکیک فضا و بهبود دکوراسیون داخلی. در صورت نصب این نوع دیوارپوش می توانید به راحتی آن ها را با آب بشویید، بنابراین در خصوص تمیزی محیط نیز مشکلی نخواهید داشت. دیوارپوش پی وی سی بهترین گزینه برای دیزاین دیوارهای داخلی ویلا است چراکه در برابر همه عوامل مقاوم است و استحکام آن اثبات شده است. مراحل نصب آن نیز آسان است و به راحتی می توانید آن ها را با طرح دیگری تعویض نمایید. برخی دیگر از مزایای این دیوارپوش عبارت است از:

عایق حرارت

عایق صوتی که موجب عدم جابجایی صدا خواهد شد.

غیر قابل اشتعال است و این خاصیت می تواند هنگام آتش سوزی از پیشروی آتش جلوگیری کند.

اگر بخشی از دیوار آسیب ببیند امکان تعمیر و یا تعویض آن وجود دارد که این مورد نیز از برترین مزیت های دیوارپوش پی وی سی به شمار می رود.

در برابر اسید و مواد قلیایی نیز مقاوم است و به راحتی آسیب نمی بیند.

دیوارپوش پی وی سی

مدل های مختلف دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی دارای مدل های متنوعی است که در کل به 3 دسته تقسیم می شوند، این سه دسته عبارتند از: دیوارپوش پی وی سی ساده، روکش دار و چاپی. ناگفته نماند که مدل روکش دار از برترین انواع دیوارپوش محسوب می شود.

تفاوت دیوارپوش پی وی سی با دیوار ام دی اف

از دیوارپوش پی وی سی می توان در محیط های مرطوب نیز استفاده کرد و وزن آن بسیار سبک تر از دیوارهای ساخته شده از ام دی اف است. همچنین قیمت این نوع دیوارپوش ارزان تر از ام دی اف است و این می تواند روی هزینه های نهایی ساخت و اجرا تاثیر بگذارد.

از دیوارپوش پی وی سی در چه مکان هایی استفاده می شود؟

دیوارپوش پی وی سی دارای انواع و طرح های متعددی است به همین دلیل می توان در مکان ها و فضاهای مختلفی از آن استفاده کرد. برخی از این مکان ها عبارتند از: رستوران ها، هتل ها، مراکز تجاری، مجتمع های مسکونی، بخش های مختلف بیمارستان، ویلاها، کارخانه ها و سالن های همایش.

ویژگی های برتر دیوارپوش پی وی سی

از ویژگی های مهم دیوارپوش پی وی سی می توان به وجود فضای خالی برای عبور سیم و تاسیسات داخلی ساختمان اشاره کرد. این دیوارپوش ها می توانند زیبایی فضای داخلی خانه یا محل کار را افزایش دهند و این از خواص دکوراتیو تعریف شده برای آن نشات می گیرد. نوع خاصی از دیوارپوش وجود دارد که سه بعدی نامیده می شود چینش این نوع دیوار پوش می تواند به راحتی تغییر کند و نیازی به خرید سری جدید وجود ندارد.

دیوارپوش پی وی سی برای بهبود فضای داخلی

اگر قصد دارید محیط شرکت خود را تغییر دهید و یا از فضای داخلی آن استفاده بهینه نمایید می توانید از دیوارپوش پی وی سی استفاده کنید، طراحان داخلی می توانند با استفاده از این متریال بهترین دکوراسیون ممکن را برای شرکت شما پیاده سازی کنند. برای آگاهی از قیمت و نحوه اجرا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیوارپوش پی وی سی